پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر:
کد خبر: ۸۸۲۳۷
سه‌شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴

فکرشهر: رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهرگفت: انتخابات تنها یک امر سیاسی نیست بلکه مظهر احقاق حقوق ملت و اقتدار ملی کشور است و مردم با حضور خود در صحنه انتخابات سرنوشت خود را برای چهار سال تعیین می‌کنند.

به گزارش فکرشهر، علی احمدی زاده روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در این شرایط حساس رسانه‌ های غربی برای ایجاد نا امیدی و بی تفاوت جلوه دادن مردم نسبت به نظام با ابزارهای تبلیغاتی مختلف اقدام به سیاه نمایی خدمات نظام می‌کنند؛ هرچند حضور میلیونی مردم در پای صندوق‌های رای در دوره‌های گذشته همیشه منجر به شکست آنان شده است.

وی بیان کرد: ملت ایران آگاه هستند و حضور در انتخابات را یک عمل واجب می‌دانند و برخلاف میل و اراده دشمن با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های رای همیشه این نظام را سرافراز کرده اند.

احمدی زاده با تاکید براینکه مردم به نظام جمهوری اسلامی علاقمند هستند ادامه داد: جمهوری اسلامی نظامی مردم سالار و برآمده از رای مردم است و اگر حضور موثر و آگاهانه آنان در عرصه های مختلف نبود انقلاب اسلامی با وجود همه این مشکلات تاکنون با این صلابت و اقتدار دوام نمی آورد.

وی بیان کرد: حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای بیانگر قدرت نظام جمهوری اسلامی و فرصتی برای به نمایش گذاشتن همبستگی ملی، اثبات اقتدار نظام و خنثی کردن توطئه‌ های دشمن است.

به گفته احمدی زاده انتخابات و میزان مشارکت مردم در آن بیانگر میزان قدرت ملی و مشروعیت نظام­ های سیاسی در صحنه بین ­المللی است و میزان اعتبار کشور در عرصه رقابت­‌های منطقه‌ای و جهانی را بالا ببرد.

وی یادآور شد: مشارکت پائین مردم در انتخابات منجر به پیروزی دشمن می‌شود پس باید مراقب باشیم با حضور نیافتن در پای صندوق‌های رای آب به آسیاب دشمن نریزیم چون دشمن از مدت‌ها قبل برنامه ریزی زیادی برای انصراف مردم و کاهش حضور آنها کرده است.

 احمدی زاده تاکید کرد: هر چه درصد مشارکت انتخاباتی کمتر باشد، دولت منتخب نمایندگی بخش‌­ها و سلایق محدودتری را دارد و بنابراین به طور طبیعی نمی ­تواند وظایف خود را انجام دهد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: انتخاب دولتی با درصد پائین آرای مردمی از پشتوانه لازم برخوردار نخواهد بود پس همه آنانی که دل در گرو نظام دارند باید مصمم پای صندوق‌های رای بیایند و مشت محکمی به دهان یاوه گویان بزنند.

به گفته احمدی زاده، همه به وجود یک سری مشکلات و تنگناها واقف هستیم و رهبر معظم انقلاب همواره به مسئولان این موارد را گوشزد کردند، مردم باید بدانند تنها با انتخاب صحیح و آزادانه است که می توانند سرنوشت خود را تعیین و به نوعی برای آینده کشور تصمیم بگیرند.

وی ادامه داد: در این شرایط حساس همه کشورهای بیگانه چشم به حضور مردم در پای صندوق‌های رای دوخته اند و حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای ثابت می کند مردم ایران از انقلاب خسته نشده و همچنان پای انقلاب و آرمان‌های آن ایستاده اند.

احمدی زاده تاکید کرد: مردم باید با انتخابی آگاهانه فردی انقلابی، مومن و پایبند به آرمان‌های نظام و انقلاب را انتخاب کنند که بتواند با برنامه در زمینه حل مشکلات جامعه گام بردارد.

وی بیان کرد: همزمانی انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا با انتخابات ریاست جمهوری نباید ما را از اهمیت تشکیل شوراهای قوی، متخصص و توانمند غافل کند چون شوراها بعنوان پایه اصلی توسعه هر شهر به شمار می‌روند.

احمدی زاده گفت: یکی از راه‌های ترغیب مردم به حضور در عرصه انتخابات صادق بودن با مردم است همانطور که رهبرمعظم انقلاب به صراحت مشکلات جامعه را به مسئولان گوشزد می‌کنند دولتمردان نیز باید با مردم صادق باشند و با افرادی که در نظام سیاسی، اقتصادی و امنیتی اخلال ایجاد می کنند برخورد کنند.

وی تاکید کرد: مسئولان باید در کنار مردم باشند و مسائل و مشکلات آنها را درک و لمس کنند تنها در این صورت است که مردم احساس می کنند دولت‌مردان از جنس مردم هستند و درد آنها را احساس می‌کنند.

 رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهرگفت: امیدواری کلیدی­ ترین ابزار برای حضور مردم در پای صندوق‌های رای است که بر خلاف سیاه نمایی دشمن باید در این شرایط به آن توجه شود.

احمدی زاده گفت: باید افراد مومن، انقلابی و اصلح وارد عرصه شوند و به این صورت به مردم ثابت شود که این افراد برای کسب قدرت به میدان نیامده بلکه برای خدمت و حل مشکلات به میدان آمده اند.

وی با تاکید بر انتخاب فردی که دغدغه حل مسائل و مشکلات نظام و انقلاب را داشته باشد گفت: مردم همیشه در صحنه حاضر بوده و هستند اما افرادی که پا به میدان می‌گذارند باید شایسته و از جنس مردم باشند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر