چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۸۲۶۱
سه‌شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۷

فکرشهر: سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: ۲۱هزار کارگاه فعال در زمینه تولید، صنعتی ، معدنی و خدماتی تحت پوشش این اداره کل است.

به گزارش فکرشهر، عباس دیری روز سه‌شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: تنها یک شرط برای بخشودگی جرایم امسال لحاظ شده که آن هم حفظ سطح اشتغال بوده و هیچگونه شرط و شروط خاص دیگری پیش روی آن گذاشته نشده است.

وی گفت: سازمان تامین اجتماعی در راستای نام‏گذاری سال ۱۴۰۰ از ابتدا آغاز سال جاری طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان را در دستور کار خود قرار داده که بخشنامه آن نیز ابلاغ شده است.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر یادآورشد: بخشودگی شامل تمامی کارگاه‏های فعال تولیدی، صنعتی، معدنی ،خدماتی و اصناف حقیقی، حقوقی و دولتی می‏‌شود که جامعه هدف این طرح می ‎توانند هر چه سریع‌‏تر برای برخورداری از مزایای طرح پیشگام شوند.

دیری ادامه داد: روش درخواست نیز جهت رعایت شیوه ‏نامه ‏‎‌های بهداشتی به صورت کامل غیرحضوری از طریق سامانه eservis.tamin.ir انجام و نیازی به مراجعه حضوری کارفرمایان وجود ندارد.

وی عنوان کرد: برخلاف سال گذشته نیاز به تاییدیه هیچ مرجعی نیز ندارد و پایه حفظ سطح اشتغال نیز از بهمن سال ۹۸ و یک ساز و کارهایی نیز برای واحدهایی فعال شده در سال ۹۹ تعیین شده است.

دیری ادامه داد: پرداخت جرائم هم به صورت یک جا و هم به صورت قسطی تعریف شده و چنانچه کافرمایان درخواست پرداخت جرایم در بیش از ۱۲ قسط داشته باشند این بخشودگی به صورت پله‎ کانی اعمال خواهد شد.

وی یادآور شد: در این ارتباط اگر کارفرمایی بدهی کارگاه خود را در ۱۲ قسط بپردازد، مشمول بخشودگی ۱۰۰ درصدی جریمه تاخیر در پرداخت خواهد شد؛ همچنین کارفرمایان می‌توانند با تقسیط ۱۸ ماهه از بخشودگی ۸۵ درصدی، با تقسیط ۲۴ ماهه از بخشودگی ۷۵ درصدی، با تقسیط ۳۰ ماهه از بخشودگی ۶۰ درصدی و با تقسیط ۳۶ ماهه بدهی کارگاه خود از بخشودگی ۵۰ درصدی جرائم تاخیر در پرداخت بدهی بهره‌مند شوند.

دیری افزود: مدت ارائه درخواست برای بخشودگی جرایم کارفرمایان پایان تیرماه ۱۴۰۰ است که همه شعبه‎ های استان برای این مهم در آمادگی کامل هستند.

وی گفت: پارسال شمار زیادی از کارفرمایان پس از اتمام طرح مراجعه دارند که انتظار است امسال آن را به زمان پس از اتمام طرح موکول نکنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر