پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۸۲۹۲
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰

فکرشهر: رئیس بنیادمسکن انقلاب اسلامی گناوه گفت: برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم برای احداث و تعمیر ۴۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده از زلزله ۵.۹ ریشتری ۲۹ فروردین ماه در این شهرستان انجام و فراهم شده‌است.

به گزارش فکرشهر، احسان علیپور روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: از بدو وقوع زلزله، شناسایی ۶۰۰ واحد مسکونی که احتمال داشت دچار خسارت شده‌اند، در دستور کار قرار گرفت و در نهایت مشخص شد  ۴۰۰ واحد از این شمار آسیب دیده‌ و نیاز به بازسازی و تعمیر دارند.

وی گفت: واحدهای مسکونی بر اساس محدوده خاص و وسعت موج زلزله توسط کارشناسان ارزیابی شده‌اند و شامل کل روستاهای شهرستان نشده‌است.

علیپور  اظهارداشت: از بدو وقوع زلزله، مدیریت و کارشناسان استانی و شهرستانی چندین بار از نقاط آسیب دیده از زلزله در شهر و روستاها از نزدیک بازدید کرده‌اند.

رئیس بنیادمسکن انقلاب اسلامی گناوه  گفت: تعمیر و احداث واحدهای آسیب دیده در فرایند و با تشکیل پرونده واجدین شرایط بزودی آغاز خواهد شد.

وی افزود: بر اساس بازدید صورت گرفته، عمده آسیب‌های ناشی از این زلزله به نسبت شدید،  تخریب دیوار و ترک خوردگی واحدهایی روستایی است که عمده آنها فرسوده و قدیمی هستند و استحکام لازم را ندارند.

علیپور گفت: عملیات آواربرداری واحدهای مسکونی آسیب دیده از زلزله‌ در۱۳ روستای زلزله زده بخش مرکزی شهرستان گناوه پس از ارزیابی و بررسی‌های به عمل آمده  شروع شده و هنوز ادامه دارد.

وی اضافه کرد: تاکنون جمع آوری و پاکسازی دیوارهای تخریب شده و ابنیه چندین روستا انجام شده و  منازل برخی روستاییان دارای بافت فرسوده و خشتی با  رضایت ساکنان تخریب شده‌است.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در ساعت  ۱۱:۱۱ روز یکشنبه ۲۹ فروردین در ۲۸ کیلومتری شهرستان گناوه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد و تخریب دیوارهای خانه‌ها، ریزش کوه، شکستن شیشه‌ها و اثاثیه منازل مردم و مصدومیت ۶ نفر شد. 

 خدمات زیرساختی از جمله، برق، تلفن ثابت و اینترنت مناطق آسیب دیده  از اولین روز وقوع زلزله برقرار شده است.

 
 
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر