شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر ـ همایون فقیه: وزارتخانه ی آموزش و پرورش که جنابتان مسوولیت آن را بر عهده دارید،طی ابلاغیه به استان ها مبنی بر برگزاری حضوری امتحانات نهایی پایه های نهم و دوازدهم تحت هر شرایطی باعث ایجاد نگرانی خانواده ها و دانش آموزان و کادرآموزشی شده است و هر چند جنابتان گفته اید که تاریخ امتحانات با نظر ستاد کرونا تعیین میشود اما بصورت حتمی حضوری مباشد،لذا بر اساس این مهم چند نکته را خدمت شما عرض می کنیم..
کد خبر: ۸۸۳۰۳
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۵

فکرشهر ـ همایون فقیه: این نامه را آقای وزیر، دادستان کل کشور و نماینده مردم در مجلس بخوانند:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای حاجی میرزایی
وزیر محترم آموزش و پرورش

با سلام و احترام
وزارتخانه ی آموزش و پرورش که جنابتان مسوولیت آن را بر عهده دارید، طی ابلاغیه به استان ها مبنی بر برگزاری حضوری امتحانات نهایی پایه های نهم و دوازدهم تحت هر شرایطی باعث ایجاد نگرانی خانواده ها و دانش آموزان و کادرآموزشی شده است؛ هر چند جنابتان گفته اید که تاریخ امتحانات با نظر ستاد کرونا تعیین می شود اما بصورت حتمی حضوری است لذا بر اساس این مهم چند نکته را خدمت شما عرض می کنیم.

یکم: بدون شک و تردید تجمع این تعداد زیاد دانش آموز و کادر آموزشی در یک جا حتی با رعایت بالاترین میزان پروتکل های بهداشتی، باعث ایجاد موج پنجم کرونا خواهد شد که چند صد هزار نفر را در کشور درگیر خود خواهد کرد.

دوم: شما یکی از دلایل برگزاری امتحانات حضوری پایه های نهم و دوازدهم را مبحث عدالت آموزشی می دانید اما متاسفانه بصورت دقیق مطلع نیستید که این عدالت آموزشی در مناطق محرومی همچون شهرستان و استان ما به چه صورت است؟!

سوم: جنابتان و وزارتخانه ی تحت مدیریت تان متاسفانه بصورت صحیح و اقناعی تصمیمات خود را به عموم دانش آموزان و خانواده ی آنان اطلاع نمی دهید و این قطعا باعث افزایش بیشتر نگرانی ها می شود.

چهارم: شما چطور از عدالت آموزشی سخن می گویید اما در مناطق محروم ما نگارنده به خوبی مطلع است که تعدادی زیادی از دانش آموزان مجبور شده اند در این وضعیت ناهنجار اقتصادی در کلاس های خصوصی شرکت کنند تا جبران آموزش های مجازی شود.

پنجم: از کدام عدالت آموزشی سخن می گویید که به دلیل آن می خواهید جان دانش آموزان را در خطر بیندازید وقتی که بستر های آموزش مجازی هنوز در شهرستان و استان های محروم در کمترین سطح است؟!

ششم: با توجه به تجربه ی آموزش مجازی و امتحانات غیر حضوری در ترم های قبل این بار هم می توانید با گفتگو با صاحب نظران و کارشناسان این امر و نماینده های دانش آموزان و غیره بهترین تصمیم را جهت برگزاری امتحانات بصورت غیر حضوری اتخاذ کنید.

هفتم: آیا سنجش یادگیری بصورت مجازی برای پایه های نهم و دوازدهم به صورت امتحانات حضوری شیوه ی مناسبی به جهت ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش در این شراط حساس کرونایی است؟

هشتم: ضعف سیستم آموزشی و نبود عدالت آموزشی در کشور را نباید با به خطر انداختن جان دانش آموزان نهمی و دوازدهمی توجیه کنید.

نهم: این موضوع را جنابتان و همه ی مشاورانی که در معیت شما هستند خوب می دانند که دانش آموزشی که برای آینده خویش و کشورش برنامه و هدف داشته باشد و از طریق مدرسه بخواهد در دانشگاه به بهترین مراتب علمی برسد امتحان و سنجش برای وی تفاوتی نمی کند چرا که در همه حال آماده است؛ شما باید نگران آن دسته از دانش آموزانی باشید که سالیان سال به دلیل عدم هدایت تحصیلی مناسب، علمی و روانشاختی وزارت خانه ی شما تمام استعداد و توانایی هایشان به هدر رفته یا اینکه به دلیل نبود عدالت آموزشی و سیستم مناسب آموزش مجبور هستند برای پاس کردن دروس خود متوسل به رفتارهایی شود. این تصمیم برگزاری امتحانات نهایی بصورت حضوری هم باعث به خطر افتادن جان دانش آموزان دسته اول می شود که ممکن است نتوانند به اهداف خود برسند و جان دانش آموزان دسته دوم به خطر خواهد افتاد.

دهم: مگر چیزی مهم تر از جان و سلامتی و صیانت از دانش آموزان و خانواده های آنان وجود دارد؟ هر چند در آموزش پرورش سالیانی ست که پرورشی وجود ندارد ولی در حد امکان جان دانش آموزان را برای آموزش به خطر نندازید.

یازدهم: وزیر محترم، شما می فرمایید امتحانات حضوری برگزار شود. آیا پیش بینی کرده اید خانواده های دانش آموزان بی بضاعت چگونه و از کجا باید به مدت یک ماه لوازم بهداشتی را برای فرزندان خود تهیه کنند؟ با کدام پول؟ خانواده هایی که چندین دانش آموز دارند باید چه کنند؟ چه در اختیار آنان قرار داده اید؟

دوازدهم: جناب آقای حاجی میرزایی وزیر محترم آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران، در صورت برگزاری امتحانات نهایی پایه های نهم و دوازدهم و مبتلا شدن دانش آموزان و خانواده هایشان بر عهده ی ستاد ملی کرونا نیست و صرفا بر عهده ی جنابتان و همه ی پیشنهاد دهنگان، مشاوران، کارشناسان و مسوولان وزارت خانه ی شما خواهد بود.

سیزدهم: از دادستانی کل کشور به عنوان مدعی العموم انتظار می رود جهت صیانت از حق و حقوق دانش آموزان و حفظ سلامتی آنان به این تصمیم بسیار اشتباه وزارتخانه ی آموزش و پرورش ورود پیدا کند.

چهاردهم: از مجلس شورای اسلامی و به ویژه نماینده ی محترم مردم شریف شهرستان دشتستان جناب آقای دکتر رضایی انتظار می رود به مسوولیت های خود، جهت دفاع از حق نوجوانان اقدام به موقعی کنند تا شاهد موج پنجم کرونا و مبتلا شدن دانش آموزان و خانواده آنان به کرونا، آن هم در شهرستان و استانی همچون ما که زیر ساخت های مناسب درمانی ندارد نباشیم.

رو نوشت:
دادستانی کل کشور،حجت الاسلام منتظری
نماینده شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی،دکتر ابراهیم رضایی

نظرات بینندگان
الهه
|
-
|
پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۸
هیچ ب فکر این هستید که اگر ما رفتیم مدرسه در مسیر مدرسه کرونا بگیریم شماها خرج  و مخارجشو میدین حتمااااا باید بمیریم ک غیر حضوری کنید واقعا برای کشورمون متاسفم 
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر