شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۸۸۴۱۶
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳

فکرشهر: انسان‌ها دقیقاً مانند رایانه هستند. درواقع وقتی خیلی خسته شدیم، باید فقط یک بار خاموش و روشن شویم (بخوابیم و بیدار شویم) و سپس دوباره کار کنیم. این مثال شاید عجیب به نظر برسد، اما حقیقت دارد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از انتخاب، خواب واقعاً بهترین راه برای اصلاح، بهینه سازی عملکرد مغز و سرمایه گذاری در سلامت روان است. تعجب آور نیست که بسیاری از مطالعات نشان داده اند که خواب خوب، ارتباط معنی داری با افزایش بهره وری دارد.

با تمام تغییرات و تحولات سال گذشته، قابل درک است که بسیاری از ما اثرات منفی را بر سلامت روان خود احساس می‌کنیم. در حقیقت، ۴۰ ٪ از بزرگسالان احساس علائم اضطراب و افسردگی را در طی همه گیری کرونا گزارش کرده اند.

بسیاری از ما با توجه به فشار‌های همه گیری کرونا بر سلامت روان، به دنبال روش‌های مختلف تمرکز، تسکین استرس و اضطراب و کمک به بهره وری خود هستیم.

اکنون مشخص شده است که هر اندازه به خواب خود اهمیت بیشتری بدهید، در کاهش استرس و اضطراب موفق‌تر خواهید بود. البته قرار نیست که به پرخوابی و استراحت بیش از حد رو بیاورید، اما باید برای خواب بهتر خود دقیق‌تر برنامه ریزی کنید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر