پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس پلیس فتا بوشهر از کلاهبرداری، سودجویانی خبر داد که با عنوان ثبت‌نام واکسن کرونا برخی از شهروندان را در دام خود می‌اندازند...
کد خبر: ۸۸۴۹۷
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۸

فکرشهر: رییس پلیس فتا بوشهر از کلاهبرداری، سودجویانی خبر داد که با عنوان ثبت‌نام واکسن کرونا برخی از شهروندان را در دام خود می‌اندازند.

به گزارش فکرشهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ مهدی قاسمی در این‌ خصوص گفت: مجرمین سایبری از همین فضا سوء استفاده کرده و به اشکال مختلف مثل ارسال لینک‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی مشاهده می‌شود که تحت عناوینی نظیر ثبت پرونده سلامت برای دریافت واکسن کرونا یا فروش واکسن خارجی کرونا به قیمت بسیار مناسب، متقاضیان را به سایت‌های جعلی و صفحات فیشینگ هدایت می‌کنند.

قاسمی عنوان کرد: به‌هیچ عنوان لینک‌های انتشار یافته در شبکه‌های اجتماعی با موضوعات ثبت نام واکسن یا تشکیل پرونده سلامت و نظایر اینها را باز نکرده و وارد صفحات اینترنتی نامعتبر نشوند.

این مقام انتظامی در توصیه به شهروندان گفت به شایعات و مطالب منتشر شده در فضای مجازی توجهی نکرده و افزود: جهت اطلاع از اخبار موثق به رسانه‌های معتبر نظیر صداوسیما و سایت رسمی وزارت بهداشت مراجعه نمایند.

این مقام مسئول یادآور شد: در صورت نیاز به اطلاع از نوبت زمانی و محل تزریق واکسن به سامانه ثبت رسمی واکسیناسیون کرونا به آدرس اینترنتی salamat.gov.ir مراجعه و با وارد کردن کد ملی، تاریخ تولد و شماره تلفن، از طریق وزارت بهداشت، زمان و محل تزریق واکسن از طریق پیامک به آنها اعلام خواهد شد.

وی تأکید کرد: جهت ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا نیاز به پرداخت هیچگونه وجهی نبوده و مواظب باشید تا مورد کلاهبرداری واقع نشوید.

شهروندان در صورت داشتن هرگونه ابهام در مورد پرونده سلامت، با مرکز بهداشت محل سکونت خود تماس گرفته و در مورد وضعیت پرونده بهداشتی خود سؤال کنند و در صورت مشاهده مواردی از قبیل تبلیغات در مورد واکسن کرونا و ارسال لینک‌های جعلی و ناشناس، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  در بخش فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر