جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۸۵۱۵
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۳

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: نباید اجازه دهیم قاچاق مواد مخدر به سلامت ترانزیت کالا در این استان آسیب وارد کند.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، عبدالکریم گراوند در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر افزود: بندر دیر از جمله بنادر مهم استان بوشهر در بحث تجارت، ترانزیت وانتقال کالا به شمار می‌رود و در راستای کنترل و مقابله با قاچاق مواد مخدر، نصب دستگاه ایکس ری با همکاری ستادهای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مواد مخدر و گمرک در این بندر ضروری است.

وی تاکید کرد: اگردر بخش تجارت کالا مراقبت لازم انجام نشود به طور یقین این بخش مخدوش می‌شود و در این صورت صادرات کالاها همواره با اما و اگر و مشکلات بی‌شماری روبرو می‌شود.

گراوند اضافه کرد: باید به گونه‌ای عمل شود که اطمینان خاطر به تاجران و بازرگانان کشورهای مقابل داده شود که کالاهای وارد شده از مسیر بنادر استان بوشهر سالم و پاک هستند.

وی ادامه داد: کشف مواد مخدر در کالاهای صادراتی آسیب بزرگی به تجارت و اقتصاد استان وارد می‌کند به همین دلیل تا زمان نصب دستگاه ایکس ری همچنان از سگ‌های مواد یاب در بندر دیر استفاده شود.

گراوند اظهار کرد: برخلاف تصور برخی‌ها اعتیاد تنها درحوزه افراد بیکار نیست بلکه آمارها نشان می‌دهد۳۲ درصد از جمعیت کارگری در استان بوشهر درگیر مواد مخدر هستند و این آمار نشان می‌دهد باید در حوزه کارگری، کارمندی، دانش آموزی، دانشگاهی و خانواده‌ها کارهای فرهنگی دقیقی برای مقابله با مواد مخدر انجام شود.

وی ادامه داد: میانگین درگیری عمومی استان بوشهر با مواد مخدر ۱.۵ درصد اعلام شده این درحالی است که میانگین کشوری ۵ درصد است و این استان از جمله استان‌های خاکستری کشور در این آسیب است.

استاندار بوشهر گفت: در کنار مقابله و کنترل، انجام برنامه‌های فرهنگی با استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در زمینه پیشگیری از آلودگی به اعتیاد و مواد مخدر ضروری است.  

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر