پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۸۵۱۸
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲

فکرشهر: معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در فروردین ماه بیش از ۹۰ میلیارد ریال پرونده برای تخلف واحد‎های صنفی این استان تشکیل شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رضا جمالی اعلام کرد: در مدت یاد شده هت هزار و ۶۴۲ فقره بازرسی از بنگاه‌های اقتصادی سراسر استان صورت گرفت که از این بین ۴۳۶ فقره پرونده تخلف به ارزش ۸۴ میلیارد و ۳۸۰میلیون ریال برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

وی بیان کرد: در فروردین همچنین ۲۸۵ فقره گشت مشترک بازرسی از بنگاه‌های اقتصادی استان انجام و از این بین ۲۳۵ پرونده تخلف به ارزش ۶میلیارد و ۴۳۲ میلیون ریال تشکیل شد که از نظر تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۶ درصد افزایش داشته است.

مرغ و نان در صدر شکایت‎های صنفی بوشهر

جمالی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیشترین گزارش‌ و شکایت‌های دریافتی در این معاونت به ترتیب در حوزه کالا مربوط به مرغ گرم، انواع نان، میوه و سبزی و سیمان بوده است.

وی افزود: در حوزه خدمات نیز بیشترین شکایت‌ها مربوط به حمل و نقل درون شهری، رستوران‌های غذاخوری و بیرون بر و تعمیرات خودرو سبک بوده است.

جمالی اظهار کرد: در فروردین ماه سال جاری دربخش بررسی شکایات مردمی پیرامون کالا و خدمات از مجموع ۳۶۷ فقره شکایت دریافت شده که تعداد ۱۱۰ فقره متخلف مشخص و تشکیل پرونده شده است.

وی یادآور شد: از مجموع شکایت‌های رسیدگی شده تعداد ۲۹ فقره پرونده به ارزش ۲ میلیارد و ۹۶۵ میلیون ریال که جنبه عمومی نداشته قبل از تشکیل پرونده تخلف، منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.

جمالی عنوان کرد: بررسی‌ وضعیت گزارش‌ها حاکی از آن است که ۲۶۹ فقره معادل ۷۴درصد مربوط به بخش کالا و ۹۸ فقره معادل ۲۶ درصد مربوط به بخش خدمات بوده است.

وی ادامه داد: گزارش‌های دریافتی بر اساس نوع تخلف بیانگر آن است که گران‌فروشی، تقلب، کم فروشی، انجام ندادن تعهدات از بیشترین موارد تخلف بوده است.

جمالی افزود: ستاد خبری رسیدگی به شکایت‌های مردمی این سازمان به صورت مستمرآماده دریافت گزارش‌های مردمی در بخش کالا و خدمات از طریق تلفن ۱۲۴، سامانه الکترونیکی ۱۲۴ و در صورت ضرورت با مراجعه حضوری با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر