جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۸۵۷۶
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴

فکرشهر: استاندار بوشهرگفت: در راستای مدیریت تامین مرغ، خروج مرغ زنده از این استان با هر عنوانی ممنوع است.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی، عبدالکریم گراوند روز دوشنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار استان بوشهر افزود: در صورت مشاهده مرغ زنده برای انتقال به استان‎های همجوار محموله انتقالی به کشتارگاه منتقل و سپس کشتار خواهد شد.

وی بیان کرد: برای هر نوع انتقال مرغ از استان این مهم در گرو ارائه مجوز از سوی سازمان جهاد کشاورزی است و در غیر این صورت تخلف محسوب و با متخلفان برخورد خواهد شد.

گراوند ادامه داد: موضوع کمبود مرغ استان بوشهر برای نیمه دوم اردیبهشت ماه قابل پیش بینی بود و مقرر شد پیش از این با هدف تامین کمبود استان ،مرغ‎‌های مازاد بر نیاز استان در ماه‎های گذشته در انبار نگهداری و در صورت کمبود در سطح استان توزیع شود.

وی افزود: پیوستگی بازار مرغ استان‌های مختلف باعث شد تا با تصمیم وزارت جهاد کشاورزی از نگهداری مرغ مازاد استان جلوگیری و با هدف تعادل سازی بازار مرغ، مازاد استان در استان‏های همجوار توزیع شود.

گراوند ادامه داد: این روند نیز منطقی بود چرا که با تامین مرغ بوشهر و در مقابل تامین نشدن مرغ استان‏های همجوار این چرخه با مشکل مواجه و حتی به کمبود مرغ در استان نیز دامن می ‏زد.

وی افزود: با این حال تدابیر لازم پیش‌بینی شده تا با توزیع ذخایر استان با تناژ بیش از ۲۰۰ تن مشکل کمبود مرغ استان برای روزهای پیش رو بویژه مناسبت عید فطر به طور تمام و کمال تامین شود.

استاندار بوشهر گفت: در راستای تامین مرغ استان ۲۰ واحد متخلفی که با رای قضایی سهمیه نهاده‏های آن کاهش یافته باید این رای به جریمه نقدی تبدیل و زمینه فعالیت با تمام ظرفیت آنها هرچه سریع‎تر فراهم شود.

گراوند اظهارداشت: در سال‎های اخیر یک دستاورد مهم برای استان بوشهر تکمیل زنجیره تولید مرغ در استان بود که با توجه به نیاز استان به واحدهای تولید مرغ مادر گوشتی نیاز است همچنان شمار این واحدها افزایش یابد.

وی افزود: انبار ذخیره نهاده ‏های دامی نیز باید هر چه سریع‏تر در استان راه ‏اندازی شود تا روند تامین نهاده مرغ‌داری استان دچار اختلال نگردد چرا که منطقی هم نیست که نهاده موردنیاز این استان در استان‎های همجوار نگهداری و تامین شود.

استاندار بوشهر گفت: در این زمینه سازمان جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام باید نهایت تلاش خود را تامین انبارهای ذخیره نهاده‎های دامی بکار گیرند.

وی اضافه کرد: استان بوشهر در موضوع تامین میوه شب عید نیز با کمبود یا مازاد مواجه نبود که در این زمینه از عوامل توزیع قدردانی می شود.

گراوند افزود: در وضعیت روغن و سایر کالاهای اساسی مانند برنج و شکر نیز وضعیت تامین آنها در استان بوشهر به وضعیت مناسبی رسیده و تنها تنش موجود برای تامین مرغ است که این کمبود نیز پیش‏ بینی شده در روزهای آینده با جوجه ‏ریزی مناسب صورت گرفته در فروردین و اردیبهشت‌ماه بزودی برطرف شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر