جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۸۵۸۰
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲

فکرشهر: رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر گفت: سنجش نوآموزان کلاس اولی در خرداد ماه آغاز می‌شود که تاریخ دقیق آن از سوی ستاد کشوری به زودی اعلام خواهد شد.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما، نصرالله نوروزی بیان کرد: سنجش دانش‌آموزان امسال مانند سال‌های گذشته در خرداد انجام می‌شود که پس از اعلام تاریخ آن از سوی ستاد کشوری، پدر و مادر‌ها فرزندان خود را به مدرسه‌ای که برای دانش‌اندوزی فرزند خود برگزیده‌اند می‌برند تا برای نوبت‌دهی آن‌ها اقدام شود.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای فعالیت پایگاه‌های سنجش در سطح استان انجام شده است افزود: پیش‌بینی ما امسال این است که بیش از ۲۱ هزار نوآموز در طرح سنجش شرکت کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: خانواده‌ها پس از اعلام زمان ثبت نام، به مدرسه‌ای که تمایل دارند فرزندشان در آنجا تحصیل کند مراجعه می‌کنند و مدیر مدرسه برای این نوآموز در سامانه سنجش نوبت می‌گیرد و رسیدی هم در اختیار خانواده نوآموز قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: نوآموز در روز و ساعت مقرر در پایگاه سنجش حضور می‌یابد و با رعایت تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی، برنامه سنجش اجرا می‌شود.

نوروزی عنوان کرد: کار‌هایی که در برنامه سنجش دانش‌آموزان انجام خواهد شد شامل ارزیابی آمادگی تحصیلی، ارزیابی بینایی و شنوایی و مسائل و موارد بهداشتی نوآموزان است که امسال یک برنامه جدید هم اضافه شده که مشکلات ویژه یادگیری هم در نوآموز بررسی خواهد شد.

وی تاکید کرد: هدف از سنجش نوآموزان، تشخیص به موقع مشکلات برای مداخله به موقع است که باعث جای دهی مناسب دانش آموز در مدرسه مناسب خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر