جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۸۸۶۱۴
سه‌شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۰

فکرشهر: مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: در زمان حاضر ۱۵ پروژه مهار سیلاب به صورت همزمان با پنج هزار میلیارد ریال از سوی این سازمان در دست اجرا است.

به گزارش فکرشهر، پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس روز سه شنبه به نقل از ایرج خرم دل اعلام کرد: این پروژه ها  در ۲ منطقه پارس یک و پارس ۲ کنگان اجرایی شده است.

وی تاکید کرد: پروژه‌های مهار سیلاب در منطقه پارس جنوبی به منظور مهار و دفع سیلاب و آب‌های سرگردانی که از سمت حوضه‌های آبریز بالا دست به سمت تاسیسات پارس جنوبی سرازیر می‌شوند، عملیاتی شده است.

خرم دل  افززود:  با اجرای این پروژه تمام آب‌ها به وسیله سدها و کانال‌های هدایت سیلاب کنترل و مهار می‌شوند و مانع از خسارت به تاسیسات احداثی پایین دست خواهد شد.

وی یادآورشد: تاسیسات صنعتی و پالایشگاه‌ها موجد در پارس جنوبی به  دلیل نبود این سدها با مشکلات فراوانی در فصل بارندگی روبرو می‌شوند که این امر ضرورت احداث پروژه‌های مهار سیلاب را در این منطقه دوچندان کرده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصریح کرد: اکنون این پروژه ها از پیشرفت فیزیکی مطلوبی برخوردار هستند و عملیات اجرایی آنها نیز مطابق برنامه زمان بندی شده در حال انجام است.

وی  بیان کرد: با اجرای این پروژه ها و وجود ۲۷ سد تاخیری که در منطقه فعال خواهد شد، همچنین ۸۰ کیلومتر کانال مهار سیلاب و ۲۰۰ زیرآبگذر،  دیگر نگرانی در زمینه آسیب و یا خسارت‌های احتمالی به پالایشگاه‌ها و مناطق پایین دست در منطقه پارس یک و ۲ توسط سیلاب وجود نخواهد داشت.

خرم دل تاکید کرد: با بررسی هایی که از سوی متخصصان انجام شده، این پروژه با این سطح و با این حجم از کار یک رکورد در مهار سیلاب به شمار می‌رود که از سوی سازمان منطقه ویژه اجرا می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر