جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۸۶۳۶
سه‌شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸

فکرشهر: مدیرکل سازمان بازرسی و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان بوشهر، به منظور بررسی مسائل و مشکلات پیش روی تولید، از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی بوشهر 2 بازدید کردند. 

 به گزارش فکرشهر از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی مدیر کل بازرسی استان، با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی گفت: باید بررسی کرد که چه تعداد واحد تولیدی به تملک بانک ها در آمده و همچنین چه تعداد از واحدهای به تملک درآمده، فعال نیستند و علت عدم فعالیت چیست که در این راستا اقداماتی هم از ناحیه سازمان انجام شده و در حال پیگیری هستیم.

وی افزود: البته مشکلات و مطالباتی هم بانک ها دارند که باید نکات قانونی آن مد نظر قرار بگیرد همچنین از سوی دولت یک سری تسهیلات برای مهلت دادن در پرداخت سر رسید اقساط در حوزه بانک ها و همچنین در حوزه مالیاتی به واحدهای تولیدی داده شده که این ها نیز در دستور کار سازمان قرار دارد.

وی در بازدید از واحد های تولیدی شهرک صنعتی بوشهر ۲ گفت: وضعیت تولید در این شهرک صنعتی استان مطلوب است و البته واحد های تولیدی مشکلاتی در حوزه مالیات و تامین اجتماعی دارند که در دستور پیگیری  بازرسی استان قرار گرفته است.

در ادامه صفوی، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی نیز با بیان این که یکی ازعمده مسائل و چالش های صنایع کوچک و متوسط استان نبود سرمایه در گردش، نرخ بالای بهره تسهیلات بانکی و دوره کم بازپرداخت است، اظهار داشت: حل این مشکل نیازمند عزم جدی مسوولان استانی و بانک های عامل در جهت رفع مشکلات و تسهیل در روند پرداخت تسهیلات با نرخ بهره پایین به صنایع کوچک و متوسط استان است.

وی همچنین بیان داشت: در راستای بهبود فروش تولیدات و همچنین صادرات واحد های صنعتی، می بایست مدیران واحدهای تولیدی با رایزنی و همکاری با سایر دستگاه ها برای معرفی و شناسایی محصولات تولیدی و صنعتی در سطح استانی و ملی، توان رقابتی خود را بیشتر کرده تا شاهد رونق بازار فروش در داخل و همچنین صادرات محصولات به بازارهای بین المللی باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر