شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۸۶۶۴
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۲

فکرشهر: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: صنعت برق در تابستان امسال نیازمند اعمال مدیریت مصرف برق به میزان سه‎‌هزار و ۲۰۰ مگاوات است که از این میزان سهم این استان ۱۰۰ مگاوات تعیین شده‌است.

به گزارش فکرشهر، غلامرضا حشمتی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به کاهش بارش‌های سال گذشته که به تبع آن به میزان ۳۵ درصد کاهش ظرفیت تولید برق نیروگاه‌های برق آبی کشور را به دنبال داشته و افزایش زود هنگام دمای هوا، باعث شده امسال تابستان بسیار سختی پیش روی صنعت برق باشد.

وی با اشاره به اینکه پیک بار استان بوشهر در تابستان گذشته یکهزار و ۸۶۷ مگاوات بود، بیان کرد: با توجه به اینکه شرکت توزیع برق استان بوشهر امسال از اول خرداد ماه ناگزیر به مدیریت مصرف و اجرای  طرح های پاسخگویی بار است انتظار می رود صنایع، کشاورزان، اصناف، دستگاه‌های اجرایی و هم استانی‌ها نهایت مساعدت لازم را برای گذر موفق و بدون خاموشی با نیروهای صنعت برق این استان داشته باشند.

وی افزود: شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در مقابله با رمز ارزها و ماینرهای  غیر مجاز در این استان که باعث افزایش بار شبکه و خاموشی‌هایی برای شهروندان می‌شود، جدی است و با متخلفان به صورت قاطع برخورد خواهد کرد.

حشمتی بیان کرد: امسال دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر از ساعت ۱۱تا پایان وقت اداری باید نسبت به کاهش ۵۰ درصدی و بعد از پایان ساعت اداری کاهش ۹۰ درصدی مصرف برق تلاش کنند.

وی اظهار داشت: از اول خردادماه ساعت کار ادارات استان بوشهر برای کاهش مصرف برق مانند سال‌های قبل تغییر می‌کند که امید است با اجرای دقیق این طرح به مدیریت مصرف در استان بوشهر کمک جدی شود.

حشمتی اظهار کرد: با توجه به اینکه پیک مصرف برق از ساعت ۱۳ تا ۱۸ تعیین شده تلاش می‌شود ساعت کار ادارات تا ساعت ۱۳ تعیین شود تا در زمان وارد شدن به پیک، تجهیزات برقی ادارات خاموش شود.

وی افزود: استان بوشهر از حیث مصرف برق خانگی چندین سال متوالی است که در بین استان‌‏های پرمصرف کشور قرار گرفته و این نشان از جایگاه مهم آنها برای مدیریت مصرف و کمک به عبور موفق از پیک بار تابستانه است.

حشمتی اظهار داشت: طرح برق امید ظرفیت مناسبی برای شهروندان است تا علاوه بر مدیریت مصرف به کاهش هزینه خانوارهای خود نیز کمک کنند زیرا مشترکان در صورت قرار گرفتن در زمره مشترکان خوش مصرف هزینه برق مصرفی آنها شامل تخفیف خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر