جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
دبیر جامعه اسلامی کارگران بوشهر:
کد خبر: ۸۸۶۷۱
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۰

فکرشهر: دبیر جامعه اسلامی کارگران شاخه استان بوشهر گفت: فلسفه اصلی انتخابات در نظام‌ مردم سالار، مشارکت مردم درامور سیاسی و اجتماعی و به نوعی نماد اجماع ملت ایران است.

به گزارش فکرشهر، محمد حسین ستوده روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: شرکت در انتخابات علاوه براینکه حق است به عنوان یک تکلیف نیز به شمار می‌رود و حضور پرشور در پای صندوق‌های رای می‌تواند پاسخی محکم به کسانی باشد که سعی در از بین بردن وحدت مردم دارند.

وی بیان کرد: درکشورهایی که دموکراسی بر آنها حاکم است این مردم هستند که تصمیم می‌گیرند چه کسی با چه تفکری و هدفی بر سرنوشت آنها حاکم باشد و بتواند امور اجرایی کشور و سایر اموری را که قانونگذار تعیین کرده‌است، پیش ببرد.

ستوده اظهار کرد: حضور در انتخابات و مشارکت در تعیین سرنوشت خود در جوامع مختلف برای هر شهروندی به عنوان یک حق به شمار می‌رود و در کشور ایران مطابق اهداف و آرمان‌های نظام مردم سالاردینی این حق همواره از اول انقلاب تاکنون پاس داشته شده‌است.

وی اضافه کرد: مردم باید با احصا سابقه نامزدها با آگاهی و تحقیق پای صندوق‌های رای بروند و به افرادی که به صداقت، توانمندی، مدیر، مدبر، درایت و فساد ستیزی نامزد مورد نظر خود به عنوان یک اصل مهم اعتقاد و ایمان دارند، رای بدهند.

وی با تاکید براینکه آگاهی مهمترین مولفه حضور مردم در پای صندوق‌های رای است گفت: مردم باید به کاندیدایی رای دهند که بدانند مواضع آن منطبق با سیاست‌های کلی نظام باشد و با انتخاب ایشان باعث قوام و دوام کشور و انقلاب شوند.  

ستوده افزود: داوطلبان شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز باید از شعار زدگی بپرهیزند و با برنامه و هدف محوری و نه با حرف‌های احساسی و وعده‌هایی که شاید محقق نشود موجب دلسردی مردم از نظام شوند.

این فعال سیاسی اضافه کرد: مردم امروز از بینش سیاسی خوبی برخوردار هستند و شرایط کشور را بخوبی درک می‌کنند پس عقلایی نیست که کاندیداها بر محور احساسات و وعده‌های غیرعقلانی گام بردارند بلکه باید با تشکیل تیم‌های اقتصادی و اجتماعی و کارگروه‌های مختلف مشکلات واقعی مردم را از قبل شناسایی و احصا و با برنامه به میدان بیایند.

دبیر جامعه اسلامی کارگران شاخه بوشهر گفت: صداقت، شفافیت و صراحت تنها مولفه‌هایی است که می‌تواند مردم را پای صندوق‌های رای بیاورد اگر کاندیداها این مولفه های را داشته باشند مردم یک بار دیگر نسبت به انتخابات و مملکت خود احساس مسئولیت بیشتری می‌کننند. 

وی ادامه داد: در نظام‌های مردم سالار دنیا حرف اول و آخر را مردم می‌زنند و میزان بالا رفتن مشارکت مردم در امر انتخابات موجب قوام، دوام و بالندگی یک کشور درعرصه داخلی و خارجی می‌شود. 

ستوده تاکید کرد: دولتی که پشتوانه و اعتماد عمومی مردم را داشته باشد با پشتوانه محکم‌تری سعی بر اصلاح ساختارها و تقویت زیرساخت‌ها، تلاش می‌کند شرایط کشور را به پیش ببرد.

وی ادامه داد: دولتی که پشتوانه مردمی قوی داشته باشد به طور قطع با قدرت و توان بیشتری در عرصه بین الملل و میزهای مذاکره حضور می‌یابد و دنیا نیز برخورد دیگری با این دولت دارد چون دولت منتخب عصاره‌ای از ملت ایران است.

ستوده درباره نقش احزاب در برگزاری انتخاباتی پرشور گفت: احزاب شاکله انتخابات را در همه دنیا تشکیل می‌دهند و به عنوان یکی از مهمترین ارکان انتخابات و دموکراسی در دنیا مطرح و نقش بی بدیلی در راستای تقویت پایه‌های نظام دارند.

وی تاکید کرد: احزاب سیاسی نقشی مهم در هدایت، راهنمایی و راهبری مردم در عرصه‌های سیاسی کشور دارند و با کارکرد صحیح خود می‌توانند مردم را در چارچوب قانون اساسی و نظام برای مشارکت در انتخابات راهنمایی و رهنمون کنند.

ستوده اظهار کرد: در این شرایط حساس این احزاب هستند که بایستی با تمام توان گروه‌ها، جریان‌ها، شخصیت‌ها و مردم را برای حضور پرشور در پای صندوق‌های رای و عمل به تکلیف خود متقاعد کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر