پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۸۶۷۵
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۴

فکرشهر: مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برای برطرف کردن مشکل کمبود مرغ در استان، توزیع ۲۰۰ تن مرغ منجمد در سطح بازار آغاز شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صداوسیما ، احمد جهانگیرلو با اشاره به کمبود مرغ گرم در بازار استان از روز یک شنبه، درباره علت کمبود این کالا بیان کرد:  با توجه به قیمت بالای جوجه در اواخر اسفند پارسال و پس از آن اجرای برخی محدودیت‌های تردد در نوروز و تعطیلات این ایام، مرغ‌داری‌ها نتوانستند به موقع جوجه ریزی کنند و وقفه ۵ تا ۶ روزه به وجود آمد که این وقفه در جوجه‌ریزی اکنون خود را در بازار مرغ نشان داده است.
 
وی افزود: از چندی پیش می‌دانستیم که با توجه به اختلال در جوجه‌ریزی مرغ‌داری‌ها در اواخر اسفند پارسال و اوایل فروردین امسال، در اردیبهشت دچار کمبود مرغ می‌شویم و بر همین اساس مرغ منجمد ذخیره کردیم.
 
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: از دو روز پیش توزیع ۲۰۰ تن مرغ منجمد را در استان  آغاز کردیم و بیش از ۵۰ تن از این میزان تا کنون توزیع شده است.
 
وی قیمت هر کیلوگرم مرغ منجمد را در سردخانه ۱۸ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام و بیان کرد: با توجه به عید فطر در پیش بودن عید فطر، برنامه ریزی کردیم که کمبود مرغ گرم را با مرغ منجمد جبران کنیم و به اندازه کافی مرغ منجمد برای توزیع داریم.
 
جهانگیرلو عنوان کرد: اکنون شبی ۵۰ تا ۶۰ تن کشتار مرغ در استان بوشهر صورت می‌گیرد و ۴۰ تا ۵۰ تن هم مرغ منجمد توزیع می‌شود به این ترتیب مشکلی در تامین نیاز استان نداریم، زیرا نیاز استان روزانه ۹۰ تن است.
 
وی تاکید کرد: از جمعه شب هم هیچ مشکلی در تامین مرغ گرم نخواهیم داشت و شنبه بازار مرغ عادی خواهد بود. حتی مازاد تولید هم خواهیم داشت که می‌توانیم به استان‌های همسایه بفرستیم.
 
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: قیمت مرغ تغییری نخواهد کرد و هر کیلوگرم مرغ زنده ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان  و برای مصرف کننده ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان است و قیمت مصوب در این استان به خوبی رعایت می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر