جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۸۶۷۹
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۵:۵۵

فکرشهر: فرماندار دشتی استان بوشهر گفت: میزان بارندگی این شهرستان در سال آبی جاری نسبت سال آبی گذشته ۶۳ درصد کاهش داشته است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالله نادری در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان دشتی گفت: مهمترین اولویت برنامه‌های امسال تامین آب مردم در همه نقاط این شهرستان است.

وی افزود: با توجه به شرایط کنونی آب و برق انتظار داریم مردم در مصرف آنها صرفه جویی کنند تا در فصل گرما با مشکلات کمتری مواجه شوند.

نادری بیان کرد: بر همین اساس از خردادماه تا پایان مرداد ماه ساعت کاری اداری کاهش پیدا می‌کند و دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند در ساعت‌های اداری۵۰ درصد و غیر اداری ۹۰ درصد در مصرف برق صرفه جویی کنند.

فرماندار دشتی به رعایت الگوهای مصرف در صنعت و کشاورزی اشاره کرد و افزود: روند احداث مخزن چاوشی باید تسریع شود تا مشکل آب روستاهای حاشیه کوه مند و همجوار آن به حداقل برسد.

وی با اشاره به آتش سوزی‌های اخیر در شهرستان دشتی یادآور شد: تمهیدات پیشگیرانه برای پیشگیری از آتش‌سوزی در مراتع و نقاط حادثه خیز اتخاذ شود.

نادری ادامه داد: در زمان حاضر سه هزار هکتار از اراضی بخش شنبه و طسوج و کاکی جزو نقاط حادثه خیز و مستعد آتش سوزی شناسایی شده‌است.

وی  بیان کرد: در سال جاری تاکنون چند فقره آتش سوزی در مراتع و اراضی کشاوررزی شهرستان دشتی اتفاق افتاده که ۹۵ هکتار از مراتع شهرستان طعمه حریق و باعث خسارت به مراتع و کشاوررزی شده‌است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر