جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۸۶۸۳
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۷

فکرشهر: مدیر کل شیلات استان بوشهر گفت: امسال دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون قطعه بچه میگو در ۶ هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی بوشهر کشت می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صداوسیما، علی بازدار بیان کرد: هر سال ذخیره سازی لارو میگو از ۱۵ خرداد ماه در استان بوشهر شروع می‌شد و تا سرد شدن هوا ادامه داشت، اما امسال با برنامه‌ریزی صورت گرفته ذخیره‌سازی بیش از یک‌ماه زودتر یعنی از ۷ اردیبهشت آغاز شده و تا آخر تیر ادامه دارد.
 
وی با بیان اینکه تا پارسال ۱۶ کارگاه تکثیر داشتیم که امسال به ۱۹ کارگاه افزایش یافته، افزود: امسال ۶ هزار و ۱۰۰ هکتار در ۱۱ سایت فعال و ۳۵۰ مزرعه زیر کشت میگو رفته است.
 
مدیر کل شیلات استان بوشهر ادامه داد: برای این میزان سطح زیر کشت به دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون قطعه بچه میگو نیاز است که تمام لارو‌ها هم از کارگاه‌های تکثیر استان تامین می‌شود.
 
وی عنوان کرد: تا کنون ۳۷ میلیون قطعه بچه میگو در سایت‌های شیفت، بندر ریگ و حله ذخیره سازی شده و بقیه  لارو‌ها هم پس از آبگیری ذخیره سازی می‌شود.
 
بازدار از تامین لارو مورد نیاز دیگر استان‌ها خبر داد و افزود: از لارو‌های تولید شده در استان، تا کنون ۱۳ میلیون و ۶۰۰ قطعه بچه میگو به خوزستان و یک میلیون و ۶۰۰ قطعه بچه میگو هم به شهرستان گمیشان دراستان گلستان ارسال شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر