جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۸۷۴۵
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳

فکرشهر: معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهرگفت: اولین واکسن، بهترین واکسن است و همه افراد در همه گروه‌های سنی منعی برای تزریق واکسن‌های موجود در کشور ندارند.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صدا و سیما، محمد مهدی خواجه‌ئیان با اشاره به پرسش‌های مردم درباره تفاوت واکسن‌ها بیان کرد: توصیه ما همان توصیه سازمان جهانی بهداشت است اولین واکسنِ در دسترس، بهترین واکسن است.

وی افزود: از نظر علمی چهار نوع واکسنی که اکنون در ایران در اختیار داریم یعنی اسپوتنیک روسی، آسترازنکا کره‌ای، سینوفارم چین و بهارات هند تاییدیه سازمان جهانی بهداشت را دارند و از نظر کلیات با هم فرقی ندارند.

خواجه ئیان با اشاره به مواردی که درباره عوارض واکسن‌ها بیان می‌شود، عنوان کرد: واکسن‌ها همه عوارض دارند؛ اما عوارض منطقی و قابل قبول، و تا کنون عارضه خاصی ناشی از تزریق واکسن در استان گزارش نشده است.

وی تاکید کرد: همه افراد در همه گروه‌های سنی منعی برای تزریق واکسن‌های موجود در کشور ندارند.

خواجه ئیان افزود: هنگام مراجعه افراد به مراکز تزریق واکسن، همکاران بهداشت و درمان درباره عوارض معمول واکسن مانند تب و سردرد، به آن‌ها توضیح می‌دهند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر گفت: عوارض واکسن در کمیته عوارض واکسن بررسی می‌شود و از ۲ بهمن که تزریق واکسن شروع شده است تاکنون عارضه خطرناک نگران کننده‌ای نداشته‌ایم.
خواجه‌ئیان عنوان کرد: اگر فردی مشکل خاصی دارد و پزشک متخصص او توصیه می‌کند که واکسن خاصی بزند ما به آن توصیه در زمان تزریق واکسن توجه می‌کنیم، زیرا هنگام تزریق از فرد سوال می‌شود که آیا بیماری خاصی دارد و بنا به اولویت آن فرد، نوع خاصی از واکسن تزریق می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر