جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۸۷۴۸
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹

فکرشهر: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون قطعه نشاء سبزی و صیفی به صورت مکانیزه در گلخانه‌های استان بوشهر تولید می‌شود.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: کشت نشایی به کاهش مصرف آب، تنظیم زمان کاشت، برداشت و تنظیم بازار محصولات سبزی و صیفی کمک می‌کند.

محمد تقی منوچهری سطح گلخانه‌های فعال در حوزه سبزی و صیفی استان بوشهر را ۴۲۸ هکتار عنوان کرد و اظهار داشت: این در حالی است که در سال ۹۵ سطح گلخانه‌های این استان ۱۲۴ هکتار بود.

وی افزود: از ۴۲۸ هکتار گلخانه موجود در این استان، حدود ۳۹۰ هکتار آن مربوط به کشت گوجه فرنگی است.

منوچهری با بیان این که در فضای گلخانه‌ای استان بوشهر ۸۵ هزار تن محصول سبزی و صیفی برداشت می‌شود، گفت: ۷۸ هزار تن از این محصولات مربوط به گوجه فرنگی است.

وی افزایش عملکرد تولید را از دیگر مزیت‌های کشت‌های گلخانه‌ای دانست و افزود: در هر هکتار فضای گلخانه‌ای ۲۰۰ تن گوجه فرنگی تولید می‌شود در حالی که در فضای باز به ازای هر هکتار ۵۰ تن از این محصول بدست می‌آید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر درباره بهره وری آب در فضای گلخانه‌ای نیز گفت: در فضای گلخانه ای، کشاورزان ما به ازای مصرف هر مترمکعب آب ۳۳ کیلوگرم گوجه فرنگی تولید می‌کنند در صورتی که این رقم تولید در فضای باز و در مزارع ۸ کیلوگرم به ازای مصرف هر مترمکعب آب است.

نوچهری درباره برنامه توسعه گلخانه‌ها در استان بوشهر اظهار داشت: برنامه ابلاغی معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه گلخانه‌ها در استان بوشهر در سال جاری ۲۵۰ هکتار است و امیدواریم تسهیلات لازم و مناسب با سود کم و زمان باز پرداخت طولانی از طرف دولت به منظور تحقق این برنامه تخصیص یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر