پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این سوال که مطالبی در خصوص صندلی های کاندیداها توسط شورای نگهبان به صدا و سیما مطرح است و ایا این خبر صحت دارد گفت: بیشتر به شوخی شبیه بود مانند اینکه وزارت کشور بگوید ما می دانیم چند نفر ثبت نام می کنند. شورای نگهبان بر اساس معیارهای قانونی بررسی صلاحیت ها را انجام می دهند...
کد خبر: ۸۸۷۸۰
جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱

فکرشهر: سخنگوی شورای نگهبان گفت: ملاک برای بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم مصوبه شورای نگهبان است.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، در ادامه چهارمین روز ثبت نام از داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عباسعلی کدخدایی پس از بازدید از ستاد انتخابات در جمع خبرنگاران گفت: شورای نگهبان این بار از بین کسانی که شرایطی را که شورای نگهبان برای داوطلبان اعلام کرده است و این شرایط را دارا هستند صلاحیت افراد را بررسی می کند در واقع ملاک ،مصوبه شورا در بررسی صلاحیت ها است.

سخنگوی شورای نگهبان اظهار داشت: امسال با تدابیری که در مصوبه شورای نگهبان اندیشیده شد، روند ثبت نام ها روند متعادلی را طی کرد و در جشنواره ثبت نام، مقداری رو به جلو بودیم و مشکلات گذشته را نداریم.

وی در پاسخ به این سوال که مطالبی در خصوص صندلی های کاندیداها توسط شورای نگهبان به صدا و سیما مطرح است و ایا این خبر صحت دارد گفت: بیشتر به شوخی شبیه بود مانند اینکه وزارت کشور بگوید ما می دانیم چند نفر ثبت نام می کنند. شورای نگهبان بر اساس معیارهای قانونی بررسی صلاحیت ها را انجام می دهند.

کدخدایی در خصوص اینکه آیا ملاک شورای نگهبان همان رد صلاحیت های قبلی است بیان کرد: بارها گفتم که در بررسی صلاحیت ها قانون ملاک ماست است. همانطور که به داوطلبین انتخابات مجلس گفتیم وضعیت افراد به موجب قانون تغییری نکرده است.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این سوال که برخی کاندیداها پس از ثبت نام بیانیه سیاسی می خوانند و ساختار شکنی می کنند و آیا شورای نگهبان اینها را رصد می کند؟ گفت: خوشبختانه جمهوری اسلامی از این تریبون های مجانی زیاد در اختیار افراد قرار داده است و شورای نگهبان نسبت به این افراد هیچ محدودیتی ندارد و موارد خلاف قانون رصد می شود. در خصوص تبلیغات و هزینه ها اگر خلاف قوانین باشد در بررسی صلاحیت ها لحاظ می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر