پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۸۸۳۶
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۱

فکرشهر: مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: از امروز مشکلی در تامین مرغ گرم نخواهیم داشت و افزون بر تامین نیازاستان به استان‌های همسایه هم خواهیم فرستاد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، احمد جهانگیرلو بیان کرد: تا ۱۵ اردیبهشت مشکلی برای تامین مرغ گرم در استان نداشتیم، اما تاخیر یک هفته‌ای جوجه ریزی در تعطیلات نوروزی، اثر خود را گذاشت و از ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت با کمبود مرغ رو به رو شدیم؛ موضوعی که پیش‌‎بینی می‌کردیم و برای همین اقدام به ذخیره سازی مرغ کردیم.

وی افزود: در این چند روز، تولید مرغ نسبت به نیاز استان نصف شد و سعی کردیم با توزیع مرغ منجمد این کمبود جبران شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: با توجه به اینکه مشکل کمبود مرغ در دیگر نقاط کشورهم وجود داشت امکان تامین مرغ گرم از سایر استان‌ها نبود.

وی از عادی شدن بازار مرغ استان از امروز خبر داد و گفت: از این پس مشکلی در تامین مرغ گرم نخواهیم داشت و افزون بر تامین نیاز استان به استان‌های همسایه هم خواهیم فرستاد.

جهانگیرلو تاکید کرد: البته اولویت با استان است و پس از تامین نیازهم‌استانی‌ها، مازاد آن به استان‌های همسایه فرستاده می‌شود.

وی با اشاره به گرانی مرغ در روز‌های گذشته گفت: از تولید مرغ تا عرضه به کشتارگاه برعهده جهاد کشاورزی است که با تلاش صورت گرفته و همکاری مرغ‌داران هر کیلوگرم مرغ زنده با همان قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار کشور یعنی ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان دراختیار کشتارگاه‌ها قرار گرفت.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر عنوان کرد: نظارت بر قیمت‌ها بعد از کشتارگاه بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است که بازرسان این سازمان هم بر قیمت‌ها نظارت دارند، اما منکر این نیستیم که برخی فروشگاه‌ها در روز‌های گذشته مرغ را گران فروخته‌اند.

وی با اشاره به اینکه قیمت هر کیلو مرغ گرم برای مصرف کننده ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان است، عنوان کرد: مردم اگرشاهد گرانفروشی بودند به سازمان صمت اطلاع دهند و به طور حتم با متخلفان برخورد خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر