پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۸۹۲۲
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹

فکرشهر: معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: امتحان ۳۰ هزار دانش آموز پایه نهم ودوازدهم استان معادل ۱۲.۵ درصد جمعیت دانش آموزی استان از ۲۷ اردیبهشت ماه با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می‌شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، حسین درتاج افزود: براین اساس امتحان‌های پایه نهم تا ۱۷ خرداد و پایه دوازدهم نظری تا ۲۴ خرداد و پایه‌های دوازدهم فنی و حرفه‌ای و کاردانش نیز تا ۱۵ مرداد ادامه دارد.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش و مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا، امتحان‌های پایانی نوبت دوم پایه‌های نهم و دوازدهم به شیوه حضوری برگزار می‌شود و سایر پایه‌های تحصیلی متناسب با شرایط کرونایی هر منطقه، می‌تواند غیر حضوری باشد.

درتاج اضافه کرد: با تمهیدات اندیشیده شده تلاش می‌شود تمام دستورالعمل‌های بهداشتی در حوزه‌های امتحانی برگزار و خانواده‌ها نگرانی در این خصوص نداشته باشند.

وی گفت: رعایت فاصله مناسب حدود ۲متر بین صندلی‌ها، تهویه مناسب و استفاده از ماسک، ضدعفونی کردن مستمر حوزه‌های امتحانی و افزایش تعداد حوزه‌های امتحانی از اقدامات برنامه ریزی شده برای برگزاری امتحانات است.

درتاج ادامه داد: به طور میانگین در هر مدرسه ۳۷ دانش‌آموز در یک یا ۲ گروه برای امتحان‌های حضوری شرکت می‌کنند و برای تعداد کمی مدرسه با جمعیت دانش آموز بیش از ۱۰۰ نفر، برنامه‌ریزی ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه ۱۷ هزار و ۳۸۰ دانش آموز پایه نهمی در ۴۷۳ مدرسه استان تحصیل می‌کنند، عنوان کرد: سوال‌های امتحان‌های پایه نهم به صورت استانی طرح و با برنامه یکسان به صورت مدرسه‌ای برگزار می‌شود.

درتاج افزود: برای هفت هزار و ۸۱۳ دانش‌آموز پایه دوازدهم شاخه نظری به اضافه داوطلبان آزاد، راه دور، بزرگسالان و ایثارگران در ۱۲۷ حوزه نهایی نیز در استان آزمون حضوری برگزار می‌شود یعنی به طور میانگین هر حوزه ۷۵ داوطلب دارد و با توجه به اینکه هر دو رشته نظری در یک روز امتحان دارند، این تعداد به حدود نصف کاهش پیدا می‌کند و از نظر تراکم نفرات جای نگرانی نیست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر