سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر گفت: برای مدیریت بهینه مصرف برق، ساعت کار ادارات استان از شنبه اول خرداد تا پایان مرداد ۶:۳۰ دقیقه تا ۱۳ تعیین شد...
کد خبر: ۸۸۹۶۳
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۸

فکرشهر: معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر گفت: برای مدیریت بهینه مصرف برق، ساعت کار ادارات استان از شنبه اول خرداد تا پایان مرداد ۶:۳۰ دقیقه تا ۱۳ تعیین شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صداوسیما، حسن ابراهیمی امروز در نشست بررسی ساعت جدید کار ادارات استان بوشهر بیان کرد: در فصل تابستان به سبب شدت گرما و افزایش دمای هوا، مصرف آب و برق افزایش می‌یابد که برای جلوگیری از بحران باید فرهنگ مدیریت مصرف در دستور کار همگان قرار بگیرد.

وی با اشاره به مصوبه هیئت وزیران در تفویض اختیار به استانداران برای اصلاح ساعات کار خودشان با همکاری شرکت‌های برق منطقه‌ای و شرکت‌های توزیع نیروی برق به‌منظور کاهش مصرف برق در ساعات اوج مصرف افزود: بر اساس این مصوبه ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی و اداری استان بوشهر برای مدیریت بهینه مصرف برق و جلوگیری از هرگونه بحران انرژی و قطعی برق در فصل تابستان تغییر می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر از تغییر ساعت کاری ادارات استان از اول خرداد خبر داد و عنوان کرد: ساعت کار ادارات استان بوشهر از روز روز شنبه اول خرداد تا پایان مرداد ۱۴۰۰ از ساعت ۶:۳۰ دقیقه تا ۱۳ تعیین می‌شود.

وی گفت: مراکز بهداشتی، درمانی، بیمارستان‌ها، اورژانس، آتش‌نشانی، خدمات امداد جاده‌ای، پاسگاه‌ها نظامی و انتظامی، بخش‌های اجرایی و خدمات شهرداری‌ها و واحد‌های عملیاتی دستگاه‌های اجرایی مربوط به قانون امور مالیاتی مشمول این ابلاغیه نیستند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه ابلاغ ساعت کار جدید ادارات شامل واحد‌های ستادی بانک‌های استان بوشهر هم می‌شود ادامه داد: ساعت کاری شعب بانک‌ها از سوی شورای هماهنگی بانک‌های استان اعلام می‌شود و تمامی واحد‌های ستادی بیمه‌های استان مشمول ساعت کاری اعلام شده هستند.

وی با تأکید بر اطلاع‌رسانی و آموزش‌های لازم در راستای فرهنگ‌سازی و اصلاح الگو مصرف توسط دستگاه‌های متولی گفت: تجهیزات سرمایشی در فضا‌های اداری باید بر روی دمای ۲۵ درجه تنظیم شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر، خاموش کردن تمام وسایل برقی به ویژه تجهیزات سرمایشی بعد از پایان ساعت اداری را الزامی دانست و تاکید کرد: حضور کارکنان در ادارات در خارج از ساعت اداری اعلام شده به استثنا موارد ضروری به تشخیص مدیر دستگاه ممنوع است.

وی با تاکید بر جلوگیری از تشکیل جلسات در زمان اوج بار مصرف برق (ساعت ۱۲ تا ۱۸) تصریح کرد: به‌منظور جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در تامین برق پایدار، استفاده حداکثری از مولد‌های اختصاصی برق ادارات در ساعت‌های یاد شده در دستور کار قرار بگیرد.

ابراهیمی با بیان اینکه دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقى استانداری بوشهر مسئولیت نظارت بر اجرای این ابلاغیه و ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی را بر عهده دارند عنوان کرد: اجرای دقیق مفاد ابلاغیه بر عهده مدیر دستگاه اجرایی است و با هرگونه تخلف مطابق با مقررات برخورد می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر