پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۸۹۸۶
سه‌شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱

فکرشهر: رئیس پلیس راه استان بوشهر گفت: طرح نمایان‌‎سازی ماشین‌آلات کشاورزی با هدف ارتقای ایمنی تردد و آموزش رانندگان در این استان آغاز شد.

به گزارش فکرشهر، سرهنگ جابر پاپری روز دوشنبه به رسانه‌‏ها اعلام کرد: تردد ماشین‌های کشاورزی مانند تراکتورها و وانت بارها و تریلرهای متصل به عقب این نوع وسایل وسایل در جاده‌ها و راه‌های روستایی و فرعی استان بوشهر باعث بروز مشکلاتی از جمله ترافیک و برهم زدن نظم عبور و مرور و در نتیجه بروز تصادفات و حوادث جاده‌‎ای شده‌است.

وی ادامه داد: کندی حرکت این گونه وسایل نقلیه، اختلاف سرعت زیاد ماشین‌های کشاورزی با سایر وسایل نقلیه و غیر منتظره بودن حضور آنها در سطح سواره روها برای کاربران جاده‌ای و ناآشنا بودن به جاده همچنین برخوردار نبودن این وسایل از سیستم روشنایی مناسب بویژه در شب‌ها موجب افزایش سطح ریسک و کاهش ایمنی در جاده‌ها می‌شود.

پاپری گفت: در همین راستا به منظور ارتقای حرکت این نوع وسایل، کارشناسان پلیس راه با همکاری اداره راهداری، برای بهبود وضعیت ایمنی تردد و آشکارسازی تردد ماشین‌آلات کشاورزی در جاده‌ها  اقدام به نصب شبرنگ روی وسایل و ادوات کشاورزی می‌کنند.

وی اظهار داشت: با نصب این شب‌‏رنگ‎‌ها این وسایل در شب بهتر دیده شده و احتمال حوادث ناشی از حرکت کند آنها به حداقل می‎‌رسد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر