پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۹۰۸۳
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: مخالف تجاری شدن منطقه آزاد بوشهر و تبدیل شدن آن به پاساژ و بارانداز کالاهای دیگران هستیم.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی استانداری، عبدالکریم گراوند ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: منطقه آزاد بوشهر به تصویب رسیده به زودی ابلاغ خواهد شد که نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان بوشهر خواهد داشت.

وی با بیان اینکه روش‌های قدیم مناطق آزاد و بارانداز شدن کالای وارداتی دیگران در مناطق آزاد مورد قبول نیست، افزود: مخالف تجاری شدن منطقه آزاد بوشهر و تبدیل شدن آن به پاساژ و بارانداز کالاهای دیگران هستیم.

استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه منطقه آزاد بوشهر باید این منطقه را تبدیل به هاب صادراتی کند اضافه کرد: مناطق آزاد قبلی نتوانسته پاسخ مثبتی به سرمایه‌گذاران دهد و در منطقه آزاد بوشهر باید توسعه صنعتی مد نظر باشد.

وی از فعالیت منطقه آزاد بوشهر در عرصه تولیدات، فرآوری محصولات، صادرات، رونق صنعتی، اقتصادی و اشتغال‌زایی خبر داد و بیان کرد: تبدیل شدن مناطق آزاد به منطقه واردات و بارانداز هنر نیست.

گراوند از توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان و ایجاد جزیره نوآوری ایرانیان در منطقه آزاد بوشهر خبر داد و اضافه کرد: منطقه آزاد بوشهر ظرفیت قابل توجهی برای همه سرمایه‌گذاران علاقمند در ایجاد صنایع پایین دستی به ویژه در حوزه نفت و گاز مهیا و آماده کرده است.

وی با بیان اینکه مناطق آزاد در گذشته نتوانسته به آن رسالت و مأموریت‌های تعریف شده عمل کند خاطرنشان کرد: فقط واردات مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی از منطقه آزاد بوشهر امکان‌پذیر خواهد بود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه منطقه آزاد بوشهر نباید بارانداز محصولات دیگر کشورها شود، خاطر نشان کرد: واردات کالاهای مصرفی که در کشور تولید می‌شود از منطقه آزاد بوشهر ممنوع است و این منطقه بارانداز کالاهای دیگر کشورها نیست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر