پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۹۰۹۰
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲

فکرشهر: معاون کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح در بوشهر گفت: با وجود اینکه سال‌ها از دوران دفاع مقدس می‌گذرد، اما همچنان پیکر تعدادی از شهدا در مناطق عملیاتی جا مانده‌اند و به دنبال شناسایی آن‌ها هستیم.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، سردار ناصر سعیدی در بوشهر بیان کرد: بعد از دفاع مقدس کمیته جستجوی مفقودین بر اساس وظیفه سازمانی خود و تکالیف محوله نسبت به جستجوی پیکر‌های شهدا اقدام نمود و تا کنون نزدیک به ۴۵ هزار پیکر مطهر شهید از مناطق عملیاتی به دست آمده و به خانواده‌هایشان تحویل داده شده است.
 
وی هدف از سفر خود به بوشهر را تسریع در شناسایی پیکر مطهر شهدا عنوان کرد و افزود: باید در این زمینه اطلاعات را  جمع‌آوری وجمع بندی، و با همکاری سازمان‌های نظامی، بنیاد شهید، سپاه، نیروی انتظامی و با محوریت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، با تشکیل دو کمیته کاری اطلاعات مفقودین را منسجم‌تر کنیم.
 
معاون کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: تعداد شهدای مفقود استان بوشهر زیاد نیست و به زودی پرونده مفقودین این استان نهایی خواهد شد.
 
وی عنوان کرد هدف گذاری و برنامه مهم ما جستجوی پیکر مطهر ۳ هزار شهید است.
 
سردار سعیدی در مورد نحوه شناسایی پیکر مطهر شهدا گفت: شناسایی بر اساس پلاک هویت، مدارک شناسایی همراه شهید، مشخصات روی لبه جیب لباس یا پوتین و نمونه گیری DNA است.
 
وی ادامه داد: از همه شهدایی که شناسایی می‌شوند نمونه DNA گرفته و در بانک اطلاعاتی ثبت می‌شود.
 
معاون کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: پیکر مطهر شهدا بر اساس فرایند‌های دقیق کارشناسی و علمی شناسایی و به خانواده‌هایشان تحویل داده می‌شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر