جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: براساس گزارش های واصله  زمین لرزه ۵ ریشتری ساعت ۱۶:۲۲دقیقه ای امروز بیشتر در  روستاهای شول ،کلر ، کمالی ،تاجملکی ،  بهمنیاری و گماران از توابع بخش مرکزی گناوه از شدت بیشتری برخوردار  بوده است...
کد خبر: ۸۹۱۷۸
جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۲

فکرشهر: براساس گزارش های واصله  زمین لرزه ۵ ریشتری ساعت ۱۶:۲۲دقیقه ای امروز بیشتر در  روستاهای شول ،کلر ، کمالی ،تاجملکی ،  بهمنیاری و گماران از توابع بخش مرکزی گناوه از شدت بیشتری برخوردار  بوده است .

به گزارش فکرشهر، مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد: زمین‌لرزه‌ای به بزرگی پنج ریشتر بخش‌هایی از استان‌های بوشهر و فارس و حوالی بندر گناوه را لرزاند.

 این زمین لرزه ساعت ۱۶ و ۲۲ دقیقه امروز (جمعه) در هشت کیلومتری عمق زمین و  در موقعیت طول جغرافیایی ۵۰.۵۹ و عرض جغرافیایی ۲۹.۷۶ رخ داد. 

بر اساس این گزارش نزدیک‌ترین شهرها شامل ۲۱ کیلومتری بندر گناوه (بوشهر)، ۳۰ کیلومتری بندر ریگ (بوشهر) و ۳۲ کیلومتری امام حسن (بوشهر) است و نزدیکترین مراکز استان در ۹۴ کیلومتری بوشهر و ۱۳۹ کیلومتری یاسوج بوده است.

 از زمان وقوع ۵.۹ ریشتری بندرگناوه در ۲۹ فروردین امسال تاکنون بیش از ۲۴۰ پس لرزه رخ داده است که درحال ثبت به  یک رکورد در جهان شده است.

زمین لرزه های رخ داده اگرچه تلفات جانی نداشته و  کمترین خسارت داشته است اما تداوم آن نگرانی شدیدی برای مردم به وجود آورده است.

نگرانی مردم از این جهت است که معتقدند تداوم زلزله ها باعث ضعیف شدن ابنیه و منازل مسکونی آنان خواهد داشت و در صورتیکه همچنان تداوم یابد، آینده به یک معصل درخواهد آمد.

آخرین زمین لرزه در بندرگناوه عصرجمعه ۳۱ ازدیبهشت در ساعت ۱۶:۲۲ دقیقه به بزرگی 5 ریشتر رخ داد که در لحظات اولیه مردم دل نگران شدند و از منازل خود بیرون زدند اما خللی در زندگی مردم وارد نکرد.

براساس گزارش میدانی خبرنگار ایرنا از سطح شهر، زندگی و کسب و کار مردم طبق روال قبل عادی است.

اما در سطح روستاهایی که در نزدیکی کانون زلزله قرار دارند، همچنان هراس و نگرانی بیشتری نسبت به سطح شهر وجود دارد.

فرماندارگناوه گفت: زمین لرزه ۵ ریشتری عصر جمعه در شهر تاکنون خسارتی دربرنداشته است اما  کارشناسان مربوطه در حال ارزیابی هستند.

غلامرضا مهرجو افزود: بمحض وقوق زلزله با دهیارهای ها و شوراهای اسلامی در روستاهای این شهرستان تماس گرفته شد و بخشدار مرکزی و تیم امداد و نجات هلال احمر  جهت بررسی بیشتر وقوع زمین لرزه به مناطق روستایی اعزام شدند .

مهرجو  یادآورشد: تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت به روستاییان وصول نشده است.

وی اظهارداشت: بنا به گفته کارشناسان پس لرزه ها در گناوه در ادامه زمین لرزه ۵.۹ ریشتری ۲۹ فروردین  امری طبیعی است اما مردم از تداوم آن دل نگران هستند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در ساعت  ۱۱:۱۱ روز یکشنبه ۲۹ فروردین در ۲۸ کیلومتری شهرستان گناوه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد که باعث قطعی برق، تلفن ثابت، اینترنت، تخریب دیوارهای خانه‌ها، ریزش کوه، شکستن شیشه‌ها و اثاثیه منازل مردم و مصدومیت ۶ نفر شد.

شدت این زلزله در استان های خوزستان ، کهگیلویه و بویراحمد و فارس نیز احساس شد.

خدمات زیرساختی از جمله ، برق ، تلفن ثابت و اینترنت مناطق زلزله زده از بدو وقوع برقرار است.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر