جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۹۱۸۴
جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۴

فکرشهر: امام جمعه بندر دیر گفت: از دلسوزان نظام انتظار داریم از تصمیمات شورای نگهبان حمایت کنند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام ابراهیم بحرانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر، با بیان اینکه در همه کارها باید تقوا داشته باشیم، اظهار داشت: انتخابات باید بر محور تقوا باشد و نامزدها، عموم مردم و دست اندرکاران و مجریان و ناظران همه باید تقوا داشته باشند.

امام جمعه موقت بندر دیر افزود: اگر خدای ناکرده هر کدام از این مجموعه‌ها برخلاف تقوا عمل کند قطعاً کار به بن بست می‌رسد.

بحرانی گفت: انتخابات پیش رو می‌تواند فتح المبین باشد البته اگر ما درست انتخاب کنیم و فردی با ایمان، لبریز از امید، معتقد به توانمندی داخلی و مردم، دارای عملکرد انقلابی داشته و ضد فساد باشد را انتخاب کنیم.

وی با اشاره به بررسی صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری، تاکید کرد: باید از شورای نگهبان تشکر کنیم که تا اندازه‌ای جلوی ثبت نام‌های فله‌ای را گرفت و نسبت به دوره گذشته شاهد کاهش تعداد ثبت نام کنندگان بودیم که اگر دولت همراهی کرده بود این تعداد خیلی کمتر می‌شد.

امام جمعه موقت بندر دیر ادامه داد: انتظار است شورای نگهبان این حرکت هوشمندانه را با رعایت مر قانون و بدون ملاحظات سیاسی و توقعات زیاده خواهانه برخی جناح‌ها و افراد ادامه دهد.

وی عنوان کرد: برخی افراد با علم به اینکه صلاحیتشان احراز نمی‌شود در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده‌اند که شاید برنامه‌ای دارند و می‌خواهند فضاسازی کنند که از دلسوزان نظام انتظار داریم از تصمیمات شورای نگهبان حمایت کنند.

خطیب جمعه بندر دیر در رابطه با تبلیغات انتخاباتی، افزود: نامزدهای انتخابات تقوای الهی و اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند و حفظ امنیت و وحدت ملی را خط قرمز بدانند و مراعات کنند و از افشاگری‌های بدون سند و مدرک و سیاه نمایی بپرهیزند.

بحرانی با اشاره به مسئله فلسطین، خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت پاسخ محکمی به رژیم جعلی اسرائیل داد که مجبور به پذیرش یک جانبه آتش بس بدون پیش شرط شد.

وی با اشاره به جشن پیروزی مقاومت در فلسطین، گفت: ما هم جنایات صهیونیست‌ها و سکوت مجامع بین المللی و دولت‌های عرب را محکوم و هم این پیروزی بزرگ به ملت فلسطین و جبهه مقاومت تبریک می‌گوئیم.

امام جمعه موقت بندر دیر بیان داشت: پرچم داری جمهوری اسلامی ایران با هدایت گری حکیمانه مقام معظم رهبری و حضور مؤثر و میدانی شهید سلیمانی دست مقاومت فلسطین را از سلاح‌های پیشرفته متناسب پر کرد.

وی تاکید کرد: وضعیت سخت اشغالگران اسرائیل نتیجه یکپارچگی تمام مناطق فلسطینی و حتی خارج از فلسطین بود که یک دستاورد بزرگی است.

بحرانی گفت: بعد از جنگ‌های نیابتی و انحرافی در سوریه و عراق و طرح معامله قرن و عادی سازی روابط دولت‌های عربی با اسرائیل، تلاش دشمن تبدیل مسئله فلسطین به یک مسئله دست دوم و دست چندم بود.

وی گفت: جنایات و جسارت‌هایی که در این چندسال اخیر توسط صهیونیست‌ها شکل گرفت اما به فضل الهی تمام خواسته‌های صهیونیست‌ها عکس و کاسه صبر انقلابی جمهوری اسلامی لبریز شد و نشان داد اگر آنها یکی بزنند ده تا می‌خورند و این همان سخن مقام معظم رهبری بود.

خطیب جمعه بندر دیر با بیان اینکه شکنندگی رژیم صهیونیستی در این مبارزات به نمایش گذاشته شد، اضافه کرد: پیروزی جبهه مقاومت و فلسطین نشان داد که میدان تعیین کننده است نه دیپلماسی.

وی عنوان کرد: این مهم نشان داد که مقاومت و ایستادگی و در میدان بودن و ماندن رمز پیروزی است.

بحرانی در رابطه با روز ملی جمعیت، خاطرنشان کرد: مسئله افزایش جمعیت و جمعیت جوان کشور از مسائل درجه یک و جز اولویت‌ها و از امور زیربنایی است.

وی با بیان اینکه وضعیت جمعیت کنونی کشور نگران کننده است، افزود: تمام سرمایه گذاری ها و تلاش‌ها زمانی اثر دارد که جمعیت کشور جوان باشد.

بحرانی تاکید: دولت آینده مسئله جمعیت را در رأس برنامه‌های خود قرار دهد و هم مجلس، مردم دستگاه‌های فرهنگی و خیرین برای درمان ناباروری و هزینه‌های سنگین آن کمک کنند.

امام جمعه موقت بندر دیر با اشاره به سالروز فتح خرمشهر، اظهار کرد: ما نباید فتح‌های بزرگ مثل فتح خرمشهر را از یاد ببریم؛ مردم ایران تحمل گرسنگی و تشنگی را دارند ولی تحمل شکست انقلاب و ضربه به اصول را ندارند.

وی یادآور شد: خرمشهرها در میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است را در پیش داریم و انتخابات پیش رو یکی از آنها است.ت و هزینه‌های مرحله رسیدگی فرجامی کرد.

وی افزود : با صدور این رأی، سایر دادگاه‌های لوکزامبورگ هم مکلف به تبعیت از آن خواهند بود و به این ترتیب، مانع قضایی انتقال دارایی بانک مرکزی به کشور مرتفع شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر