چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر: لااقل عکس و چهره واقعی مردم ایران زمین را روی گذرنامه شان حک نمایند تا با الصاق تصویر واقعی شخص متقاضی، مسافران ایرانی عازم به سفرهای خارجی، پشت مرزهای هوایی، دریایی و زمینی مان، به خاطرعکس های کیفیت پایین و عدم تطابق با صاحب گذرنامه، علاف نشده و به کشورمان دیپورت نشوند...
کد خبر: ۸۹۲۰۷
جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱

فکرشهر ـ سید فریور موسوی: حتما برای گرفتن و اخذ گذرنامه، گواهی نامه رانندگی، کارت ملی و یا هر کارت شناسایی عکس دار به مراکز خدمات الکترونیکی پلیس + 10 مراجعه نموده اید! چند سالی است که سیستم هایی نوین از سوی پلیس نیروی انتظامی در این مراکز راه اندازی شده است که به جای این که متقاضی همراه خود عکس های درخواستی را تهیه و به پلیس تحویل نماید، با پرداخت مبالغ هنگفتی و با استفاده از دستگاه های نوین عکسبرداری، همزمان و در محل جرم! از متقاضی عکس گرفته می شود و همان عکس به روی کارت شناسایی درخواستی و یا گذرنامه الصاق می شود. بیش از 90 درصد این عکس ها نه تنها شباهتی با صاحب عکس نداشته و ندارد، بلکه به انسان های ماقبل تاریخ و فسیل شده و انسان های نخستین شبیه بوده و به همین دلیل باعث دلخوری همه مراجعه کنندگان به این مراکز شده اند.

با پیگیری و بررسی که انجام داده ایم، پلیس امنیت اجتماعی ناجا اعلام نمود که متصدی دستگاه عکسبرداری در مراکز خدمات پلیس + 10 موظف هستند سه تا چهار عکس از هر متقاضی گرفته و با نظر مساعد متقاضی، نسبت به الصاق عکس انتخابی اقدام نمایند، اما در این میان لازم به توضیح است که عکس های فوق هیچ فرقی با یکدیگر نداشته و چهره شخص متقاضی را جور دیگری نمایش داده که اکثر مراجعین از عکس های خود وحشت زده پا به فرار می گذارند!

کیفیت دستگاه های عکسبرداری که کاملا مشخص است، کهنه و مربوط به سالیان گذشته هستند، به گونه ای است که متصدی عکسبرداری هم از عکس های پرینت گرفته شده متعجب می شود.

لازم به توضیح سوای شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت، گواهی نامه و سایر کارت های شناسایی دیگر، گذرنامه یا همان پاسپورت از اهمیت بالایی برخورداراست و وجه نظام و پلیس اداره گذرنامه و مهاجرتمان را نشان می دهد. از این رو جادارد تا مسوولان متصدی، نسبت به تعویض دستگاه های تاریخ گذشته عکسبرداری در محل دفاتر خدمات الکترونیک، لااقل عکس و چهره واقعی مردم ایران زمین را روی گذرنامه شان حک نمایند تا با الصاق تصویر واقعی شخص متقاضی، مسافران ایرانی عازم به سفرهای خارجی، پشت مرزهای هوایی، دریایی و زمینی مان، به خاطرعکس های کیفیت پایین و عدم تطابق با صاحب گذرنامه، علاف نشده و به کشورمان دیپورت نشوند.

به امید آن روز...

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر