سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر ـ مصطفی منفرد: یک باب منزل مسکونی چند طبقه در ناحیه شهری خارگ دچار آتش سوزی شد که پس از اطلاع «حضوری از طریق شهروندان» به نیروهای ایستگاه آتش نشانی شهرداری به محل حادثه اعزام شدند...
کد خبر: ۸۹۲۵۳
شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳

فکرشهر ـ مصطفی منفرد: یک باب منزل مسکونی چند طبقه در ناحیه شهری خارگ دچار آتش سوزی شد که پس از اطلاع «حضوری از طریق شهروندان» به نیروهای ایستگاه آتش نشانی شهرداری به محل حادثه اعزام شدند.

به گزارش «فکرشهر:»، ساعت ۱۱:۳۷ پیش از ظهر امروز یک  واحد مسکونی در نزدیکی میدان امام در جزیره خارگ طعمه حریق شد که در ابتدا کلیه ساکنین به صورت اضطراری ساختمان را ترک کردند. تیم آتش نشانی شهرداری با استفاده از یک خودروی پیشرو به محل حادثه اعزام شد و آتش نشانان با استفاده از تجهیزات حفاطت فردی در اولین اقدام پس از قطع برق ساختمان با استفاده از چند خاموش کننده پودری دستی اقدام به اطفاء حریق نمودند تا از پیشروی آتش جلوگیری شود.

در ادامه تیم پشتیبانی آتش نشانی از طرف پایانه های نفتی ایران به محل حادثه اعزام شد و در نهایت این دو تیم آتش نشانی توانستند با اقدامات لازمه آتش را پس از مدتی کوتاه مهار کرده و شرایط را تحت کنترل خود درآورند تا آتش به دیگر واحد های ساختمان نفوذ نکند  .

در این حادثه کسی آسیب ندید ولی طبقه دوم این منزل مسکونی دچار خسارت مالی زیادی شد.

به گزارش «فکرشهر»، این آتش سوزی منجر به خسارت مالی ۵۰ درصدی به ساختمان فوق شد، در گزارش حادثه مشخص شد اتصال سیم برق این منزل مسکونی علت حادثه بود و متاسفانه بخش زیادی از وسایل این منزل مسکونی در این حادثه طعمه حریق شد.

بر اساس گفته برخی شهروندان حاضر در محل حادثه، تیم آتش نشانی شهرداری بعلت نداشتن تجهیزات مناسبت و ناکار آمد بودن ماشین اطفای حریق به میزان کافی، تیم کمکی پایانه های نفتی به محل اعزام شد و پس از تخلیه اضطرایی و ورود به محل حریق پس از ساعتی آتش مهار شد.

از دیگر ایرادات وارده به ایستگاه آتش نشانی شهرداری می‌توان به خارج از سرویس بودن خط اظطراری ۱۲۵ این ایستگاه اشاره کرد که با گذشت حدود یک سال و نیم از افتتاح ساختمان شهرداری، همچنان قطع و راه اندازی آن بسیار حائز اهمیت است، چراکه، در حال حاضر اگر در سطح شهر محلی دچار حریق شود شهروندان پس از شماره گیری خط ۱۲۵ به ایستگاه آتش نشانی شرکت پایانه های نفتی وصل می شوند و این ایستگاه مجددا می بایست تیم آتش نشانی شهرداری را باخبر کنند که این مسله شدید باعث اتلاف وقت و وارد شدن خسارت بیشتر می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر