جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۹۲۵۷
شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳

فکرشهر: معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق (ع) بوشهر گفت: ۲۰۰ ویژه برنامه به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد ماه و سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی در سراسر استان برگزار می‌شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سرهنگ علی غضنفری در نشست هماهنگی برنامه‌های گرامیداشت سی و نهمین سالروز  آزادسازی خرمشهر،افزود: رونمایی از المان بانوی ایثار، برگزاری مراسم گرامیداشت حماسه سوم خرداد، دیدار با خانواده معظم شهدا، غبار روبی گلزار شهدا و تقدیر از خانواده شهدا و ایثارگران این عملیات از جمله این برنامه‌ها است که با شعار "ما مقتدریم" برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: اگرچه امسال به دلیل شیوع کرونا، امکان برگزاری برنامه‌های با اجتماع بالا وجود ندارد امّا برنامه‌هایی برای بزرگداشت این حماسه فراموش‌نشدنی و عملیات غرورآفرین با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله فیزیکی در سراسر بوشهر اجرا می‌شود.

 معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق (ع) بوشهر اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر قهرمان در عملیات بیت المقدس از جلوه‌های باشکوه و نقطه عطفی در تاریخ دوران هشت سال دفاع مقدس به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: توکل بر خدا، ایثارگری رزمندگان اسلام و هدایت و رهبری امام خمینی (ره) از مهم‌ترین عوامل پیروزی ایران در این عملیات غرورآفرین بود.

آزادسازی خرمشهر از هدف‌های اصلی عملیات بیت‌المقدس در خلال جنگ ایران و عراق بود که پس از این نبرد، شهر خرمشهر پس از ۵۷۶ روز اشغال توسط نیروهای ارتش عراق، در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ بوسیله نیروهای مسلح ایران بازپس گرفته شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر