پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: با قرمز شدن وضعیت کرونا در عسلویه و کنگان، ستاد استانی کرونا محدودیت‌های جدیدی در این شهرستان‌ها مصوب کرد...
کد خبر: ۸۹۲۶۹
شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷

فکرشهر: با قرمز شدن وضعیت کرونا در عسلویه و کنگان، ستاد استانی کرونا محدودیت‌های جدیدی در این شهرستان‌ها مصوب کرد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، استاندار بوشهر در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بیان کرد: در حال حاضر یک نگرانی جدی داریم و آن قرمز شدن وضعیت دو شهرستان عسلویه و کنگان است که کوچکترین غفلت نه تنها استان که کل کشور را درگیر می‌کند.
 
عبدالکریم گراوند با بیان اینکه مردم باید برای کنترل سوش جدید ویروس بویژه  در این مناطق کمک کنند افزود: صنایع بزرگی، چون نفت و گاز در مناطق کنگان و عسلویه واقع شده که درگیری با ویروس کرونا موجب خلل بر نیروی کار در این صنایع می‌شود.
 
وی عنوان کرد: برای کنترل ویروس تمام ورودی‌های استان به‌جز مسیرکمربندی از سمت خوزستان و فارس به کنگان و عسلویه مسدود و اعمال محدودیت شود.
 
استاندار بوشهر تاکید کرد: برگزاری نماز‌های جمعه و یومیه و اجتماعات در کنگان و عسلویه مطابق با شیوه نامه‌های بهداشتی در مناطق قرمز باشد.
 
وی گفت: وزارت بهداشت به سرعت در حال تزریق واکسن است که تا دوماه آینده وضعیت کرونا بهتر می‌شود، همان طور که هم اکنون نسبت‌به چهار ماه قبل وضعیت بهتر شده است.
 
گراوند تاکید کرد: در این شرایط مراجعه سالمندان برای دریافت واکسن کرونا در شهرستان‌های جنوبی کم بوده است در حالی که بیش‌ترین فوتی‌ها افراد بالای ۶۰ سال هستند.
 
نظارت بر حفظ دستورالعمل‌های  بهداشتی در پایانه‌ها، پاساژها، اماکن ورزشی و صنایع کوچک در مناطق نارنجی و مهروموم آن‌ها در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌ها، اجازه خروج ندادن به ملوانان و کشتی‌های ورودی تا قبل از انجام تست کرونا، ممنوع شدن برگزاری همایش و مراسم در اداره‌ها مگر با اجازه دانشگاه علوم پزشکی و نظارت بر مهمانان خارجی در هتل‌ها از جمله مواردی بود که استاندار در این نشست برآن تاکید کرد.
 
دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر نیز گفت: تا کنون بیش از ۴۱ هزار نفر در این استان به کرونا مبتلا شده‌اند که بیش از نیمی از آن مربوط به دو ماه اخیر بوده است که در صورت درگیری با سوش جدید بیماری، بسیار پرخطر است.
 
دکتر سعید کشمیری با اشاره به اینکه از دو هفته قبل تعداد بستری‌ها و فوتی‌ها شیب کاهشی داشته افزود: تنها مشکل ما اکنون دو شهرستان عسلویه و کنگان است که افزایش بستری را داشته‌اند.
 
۷۰ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال واکسن زدند
 
وی با بیان اینکه تزریق واکسن به ۷۰ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال استان انجام شده و ۳۰ درصد باقی مانده نیز همچنان می‌توانند مراجعه کنند عنوان کرد: تا کنون به  ۲۷ هزار و ۱۱۳ نفر در استان واکسن تزریق شده و ۵ هزار و ۶۵۹ نفر هم هر دو نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند.
 
دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان ادامه داد: تا کنون به ۷ هزار و ۴۰۳ نفر از جمعیت بالای ۸۰ سال، ۳ هزار و ۶ نفر از ۷۵ تا ۸۰ ساله‌ها و هزار و ۸۷۹ نفر از کسانی که بیماران مزمن دارند واکسن تزریق شده است.
 
وی گفت: در حال حاضر ۱۶ مرکز تجمعی واکسن در استان ایجاد شده  و یک مرکز تزریق واکسن خودرویی نیز در بوشهر شروع به کار کرده است.
 
دکتر کشمیری بیان کرد: به تازگی ۸ نفر از اتباع هندی مبتلا به کرونا در استان شناسایی و قرنطینه شده‌اند.
 
جریمه بیش از ۲۰ هزار خودرو متخلف
 
فرمانده انتظامی استان هم با بیان اینکه در یک ماه اخیر ۲۰ هزار و ۴۷۹ وسیله نقلیه در استان جریمه ۲۰۰ و ۵۰۰ هزار تومانی شده‌اند عنوان کرد: در عید فطر ۱۷۱ مورد اعمال قانون برای خودرو‌های متخلف صورت گرفت.
 
سرهنگ سوسنی افزود: همچنین تا کنون ۳۲۹ نفر از اتباع خارجی نیز به کشور خود برگشت داده شده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر