جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۹۳۰۵
يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹

فکرشهر: رئیس جمعیت هلال احمر گناوه گفت: از بدو وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری منطقه تاکنون ۶۷۰ تخته چادر اسکان در سطح شهر و روستاهای این شهرستان توزیع شده‌است.

به گزارش فکرشهر، عبدالعلی صیادی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از این مجموع ۸۰ تخته چادر پس از زلزله ۵ ریشتری ۳۱ اردیبهشت توزیع در سطح شهر و روستاها در اختیار آسیب دیدگان از زمین لرزه قرار گرفته‌است.

وی اظهارداشت: در لحظات اولیه زلزله ۵ ریشتری، تیم‌های امداد و ارزیابی این جمعیت فراخوان شدند که بلافاصله در قالب چندین اکیپ به مناطق نزدیک کانون زلزله واقع در کوه‌های اطراف روستای تاجملکی اعزام شدند.

صیادی گفت: در زلزله ۵ ریشتری گناوه، واحدهای مسکونی در شهر و روستا دچار ترک خوردگی مجدد شدند که باعث عمق بیشتر شده بود و برای ساکنان ناامن شده‌است.

وی اضافه‌کرد: عمده خسارت‌های وارده زلزله به منازل مسکونی روستایی و درسطح شهر در بافت قدیمی است و از استحکام لازم برخوردار نیستند.

صیادی افزود: علاوه بر روستاها، واحدهای مسکونی سطح شهر شامل محله‌های باباعلیشاه، مال سادات، عبدامام ، جاده برازجان و نوروزآباد از عمده نقاط آسیب دیده از زلزله است که خانوارهای محروم و مستضعف در آن ‌زندگی می‌کنند و بخاطر ناامن بودن ناچار شدند در  چادرهای توزیع شده این جمعیت اسکان یابند.

رئیس جمعیت هلال احمر گناوه بیان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و گرم منطقه، امکان زندگی در چادر برای آسیب دیدگان سخت و دشوار است و باید کانکس همراه با وسایل سرمایشی تامین شود.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵ ریشتر روز جمعه ۳۱ اردیبهشت بخش‌هایی از استان‌های بوشهر و فارس و حوالی بندر گناوه را لرزاند.

به گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه ساعت ۱۶ و ۲۲ دقیقه در هشت کیلومتری عمق زمین و  در موقعیت طول جغرافیایی ۵۰.۵۹ و عرض جغرافیایی ۲۹.۷۶ رخ داد. 

بر اساس این گزارش این زمین لرزه در ۲۱ کیلومتری بندر گناوه (بوشهر)، ۳۰ کیلومتری بندر ریگ (بوشهر) و ۳۲ کیلومتری امام حسن (بوشهر) رخ داده است و نزدیکترین مراکز استان در ۹۴ کیلومتری بوشهر و ۱۳۹ کیلومتری یاسوج بوده‌است.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در ساعت  ۱۱:۱۱ روز یکشنبه ۲۹ فروردین در ۲۸ کیلومتری شهرستان گناوه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد که باعث قطعی برق، تلفن ثابت، اینترنت، تخریب دیوارهای خانه‌ها، ریزش کوه، شکستن شیشه‌ها و اثاثیه منازل مردم و مصدومیت ۶ نفر شد.

شدت این زلزله در استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و فارس نیز احساس شد.

خدمات زیرساختی از جمله، برق، تلفن ثابت و اینترنت مناطق زلزله زده از بدو وقوع برقرار است.

 از زمان وقوع ۵.۹ ریشتری بندرگناوه در ۲۹ فروردین امسال تاکنون بیش از ۲۷۰ پس لرزه رخ داده‌است که درحال ثبت به یک رکورد در جهان شده‌است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر