پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۸۹۳۴۲
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷

فکرشهر: سرمربی نفت مسجدسلیمان می‌گوید باید هرچه سریع‌تر نظم در لیگ برتر برقرار شود و همه تیم‌ها باهم برابر باشند تا بتوانند برای‌حق‌شان بجنگند.

به گزارش فکرشهر، محمود فکری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد و نتایج تیمش، وضعیت آشفته برنامه‌ریزی لیگ، درگیری‌های اخیر و وضعیت اخلاقی فوتبالیست‌های لیگ برتر و حضور تیم ملی در مسابقات مقدماتی جام جهانی سخن گفت و عنوان کرد همه دارند تلاش می‌کنند آدم‌های سالم را کنار بگذارند و به دنبال زد و بند و منافع شخصی‌ خودشان باشند، چون آدم‌های سالم می‌توانند مانع این بی اخلاقی‌ها باشند.

مشروح گفت‌وگو با محمود فکری را در ادامه می‌خوانید...

* از ۳ بازی که روی نیمکت نفت مسجدسلیمان نشستید ۷ امتیاز کسب کردید و تا حدودی از خطر سقوط فاصله گرفتید. چگونه تیم‌تان از بحران خارج شد؟

- باید خداراشکر کنیم که توانستیم ۷ امتیاز کسب کنیم. از تک تک بازیکنانم تشکر می‌کنم که با تمام وجودشان تلاش کردند و زحمت کشیدند تا از بازی اول بتوانیم امتیاز کسب کنیم. وقتی ما به تیم آمدیم برای‌مان بسیار مهم بود که بازی اول را بازنده نباشیم و خداراشکر توانستیم از تیم صدر جدولی سپاهان در زمین خودش امتیاز کسب کنیم و در این بازی بازنده نبودیم. با این تساوی تیم‌مان از شرایط رو به افول خارج شد و خداراشکر با روحیه برگشت. در بازی بعدی مقابل مس رفسنجان که نتایج خیلی خوبی گرفته است و سرمربی بسیار خوبی دارد توانستیم پیروز شویم. همه این‌ها به تلاش و خواستن بازیکنان برمی‌گردد که این اتفاق افتاد و در نهایت در بازی سوم هم مقابل ماشین سازی قرار گرفتیم که واقعا از آن دو بازی کار سخت‌تری داشتیم. فشار زیادی روی ما بود و دوست داشتیم پیروز شویم تا خودمان را از پایین جدول جدا کنیم و به نقطه امن برسیم که خداراشکر در این بازی سخت پیروز شدیم. ماشین سازی از زمان حضور آقای اکبرپور بازی‌های خیلی خوبی ارائه داد و کار را سخت و ما را اذیت کردند اما من در تیمم به دنبال شخصیت تیمی بودم تا بازیکنانم تا آخرین لحظه تلاش کنند. خداراشکر به هدف‌مان رسیدیم و در دقایق آخر گل پیروزی را به ثمر رساندیم.

* مشکلات تیم‌تان هم‌چنان پابرجاست؟

- برخی از دوستان در شهر و مجموعه نفت دارند با ما همکاری و کمک می‌کنند اما از یک سری از دوستان مخصوصا اعضای شورای شهر انتظاراتی داریم، چون آن‌ها می‌توانند به ما کمک کنند. برای موفق شدن نیاز به کمک و همکاری بیش‌تری داریم. به هر حال ممکن است اتفاقاتی افتاده باشد و به هر دلیلی ناراحت باشند ولی این‌که بخواهند با تیم و امید شهرشان لجبازی کنند، اتفاق خوبی نیست. ان‌شاءالله بیایند و به تیم کمک کنند. نفت تیمی نیست که امکانات خیلی زیادی داشته باشد و اگر شورای شهر، شهرداری یا اداره ورزش و جوانان همکاری نکنند، ما به مشکل می‌خوریم. هر کدام یک گوشه کار را بگیرند و کمک کنند و اگر رها کنند کار ما هم می‌لنگد. خواهش می‌کنیم به خاطر مردم و جوانان شهرشان بیایند و کمک کنند و مشکلات را برطرف کنند. از شورای تامین، دوستانی که در باشگاه و اداره نفت هستند، افشین حیدری، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان و همه کسانی که کمک می‌کنند ممنونیم و باز هم از آن‌ها می‌خواهیم که وقت بیش‌تری بگذارند و همکاری بیش‌تری داشته باشند تا نفت جایگاه خوبی در جدول پیدا کند و بازیکنان با انگیزه بیش‌تری تلاش کنند، پرچم تیم بالا بماند و مردم این شهر خوشحال شوند.

* فاصله‌ زیاد بین بازی‌ها چقدر تیم‌تان را با مشکل مواجه کرده است؟

- ما حدود یک ماه قبل مقابل مس بازی کردیم و بعد از آن بیست و چند روز طول کشید تا مقابل ماشین‌سازی قرار گرفتیم. اکنون هم هیچ برنامه‌ای به ما نداده‌اند و با این شرایط باز هم حدود یک ماه بازی نمی‌کنیم. این برای ما بسیار سخت است که بتوانیم بازیکنان‌مان را آماده نگه داریم و برای بازیکنان هم خیلی سخت است که بتوانند انگیزه خود را حفظ کنند. در این شرایط کرونا همه چیز سخت است و این کار ما را خیلی سخت می‌کند. ما سال به سال باید به فوتبال روز دنیا نزدیک شویم و استانداردهای‌مان را نزدیک کنیم اما این‌که به هر دلیلی یک سری از تیم‌ها بازی کنند و یک سری‌ها نه واقعا برای فوتبال‌مان بد است. وقتی نظم و انضباط وجود نداشته باشد پیشرفت بازیکنان کم می‌شود. قطعا با یک برنامه‌ریزی خوب، بازیکنان و فوتبال‌مان پیشرفت می‌کنند و در نهایت شاهد پیشرفت فوتبال ملی‌مان هم خواهیم بود. ما واقعا داریم ضربه زیادی از این برنامه‌ها می‌خوریم و اذیت شده‌ایم. در بازی گذشته مقابل ماشین‌سازی به خاطر این‌که بازیکنان از شرایط مسابقه دور بودند، نزدیک بود ۲ امتیاز بازی را از دست دهیم، چون به هر حال برگشتن به شرایط مسابقه ممکن است چند بازی طول بکشد و همین از دست دادن امتیازات روز آخر در صعود یا ماندن تیم تاثیر بگذارد. امیدواریم از نقطه ترس و نگرانی عبور کنیم و تیم را در جایگاه خوب نگه داریم و در لیگ بمانیم.

* کیفیت لیگ بیستم را چگونه می‌بینید؟

- ما تیم‌های خوبی داریم و خیلی وقت‌ها می‌بینید تیم‌های پایین جدولی می‌آیند و یقه تیم‌ها بالای جدولی را می‌گیرند. اختلاف آن‌چنانی بین تیم‌های لیگ برتری نیست اما اگر ما لیگ منظمی داشته باشیم مطمئنا خیلی از تیم‌ها می‌توانند در شرایط خوب و مساوی رقابت خوبی داشته باشند. در حال حاضر دارید می‌بینید یک سری از تیم‌ها بازی‌های عقب افتاده دارند و یک سری‌ها بازی‌های بیش‌تری دارند که این‌ها نظم لیگ را به‌هم می‌زند و باعث پیشرفت لیگ نمی‌شود. امیدواریم هرچه سریع‌تر این نظم برقرار شود و بازی همه تیم‌ها باهم برابر باشد تا بتوانند برای‌ حق‌شان بجنگند. یک سری از تیم‌ها می‌خواهند برای قهرمانی، یک سری از تیم‌ها برای سهمیه آسیا و یک سری از تیم‌ها برای بقا بجنگند و شرایط لیگ باید به شکلی باشد که تکلیف‌ها از قبل مشخص نباشد و در همان روزی که بازی می‌کنند تکلیف‌شان مشخص ‌شود.

* اخیرا حواشی و درگیری‌ها در لیگ برتر فوتبال‌مان به اوج خود رسیده است...

- باید بگویم ما در فوتبال اخلاق را باخته‌ایم و این اخلاق در فوتبال ما وجود ندارد. این فقط در مستطیل سبز نیست و همه جا اتفاق می‌افتد. قبل از این‌که وارد مستطیل سبز شویم اخلاق را می‌بازیم و احساس می‌کنم همه دارند تلاش می‌کنند آدم‌های سالم را کنار بگذارند و به دنبال زد و بند و منافع شخصی‌ خودشان باشند، چون آدم‌های سالم می‌توانند مانع این بی‌اخلاقی‌ها باشند. اخلاق از فوتبال‌مان دور شده است و با فوتبال اروپا قابل مقایسه نیستیم، چون در آن‌جا اخلاق حرف اول را می‌زند. آن‌ها حتی در آسیب دیدگی‌های‌شان هم هیچ گونه دروغی نمی‌گویند و برای پیروزی دست به روش‌های دیگری نمی‌زنند. بیش‌تر اتفاقاتی هم که در زمین رخ می‌دهد یا از نیمکت یا از مدیریت باشگاه است و تفکرات سرمربی و مدیریت باشگاه به زمین منتقل می‌شود. اگر ۲ مربی بخواهند فوتبال سالمی داشته باشند، مطمئنا بازیکنان بازی سالمی را ارائه می‌دهند و اگر این ۲ نفر دنبال مسائل دیگری باشند، قطعا اتفاقات حاشیه‌ای می‌افتد. بازیکنان مجری دستورات و سیاست‌های سرمربی و باشگاه هستند. من بازیکنان را مقصر نمی‌بینم و سرمربی‌ها و مدیرعامل‌ها در این مساله بیش‌تر مقصر هستند.

* تیم ملی ایران را برای شرکت در مقدماتی جام جهانی چگونه می‌بینید؟

تیم ملی ما بازیکنان توانمندی را در اختیار دارد اما در بازی‌های پیش رو کار سختی خواهیم داشت. امیدوارم با یک برنامه‌ریزی خوب بتوانند امتیازات لازم را کسب کنند و ان‌شاءالله به مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی صعود کنیم. فوتبال ایران برنامه‌ریزی بلند مدت ندارد و همیشه باید ابتدا نتیجه بگیریم تا مسوولان به فوتبال‌مان اهمیت دهند. اگر نتیجه نگیریم همان توجه هم دیگر وجود نخواهد داشت و خود به خود همه چیز از بین می‌رود. در دنیا به دنبال برنامه‌ریزی ۱۰ تا ۲۰ ساله هستند و بعدش نتیجه می‌خواهند اما در ایران برعکس است و اول باید نتیجه بگیریم و بعد برنامه‌ریزی کنیم. همه ما هر کمکی از دست‌مان بر می‌آید را باید انجام دهیم تا ان‌شاءالله تیم‌ ملی بتوانند در بازی‌های پیش رو موفق عمل کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر