سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: جمال عرف روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا به به وزارت کشور اجازه داده تا با هماهنگی شورای نگهبان به منظور جلوگیری از ازدحام در شعب، ساعت اخذ رأی را از ساعت ۷ صبح روز ۲۸ خرداد آغاز و در صورت لزوم در شعبه‌های شلوغ تا ساعت ۲ صبح روز بعد تمدید کند و این کار تنها با تشخیص وزیر کشور انجام می‌شود...
کد خبر: ۸۹۳۷۵
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰

فکرشهر: جمال عرف روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا به به وزارت کشور اجازه داده تا با هماهنگی شورای نگهبان به منظور جلوگیری از ازدحام در شعب، ساعت اخذ رأی را از ساعت ۷ صبح روز ۲۸ خرداد آغاز و در صورت لزوم در شعبه‌های شلوغ تا ساعت ۲ صبح روز بعد تمدید کند و این کار تنها با تشخیص وزیر کشور انجام می‌شود.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، معاون سیاسی وزیر کشور در پاسخ به این پرسش درخصوص تمدید زمان رای گیری تا ساعت ۲ بامداد روز ۲۹ خرداد گفت: در مناطق جنوبی مانند خوزستان، بوشهر و هرمزگان مردم پس از خنکی هوا به پای صندوق‌های رای می‌روند و معمولا از ساعت ۱۸ عصر به بعد از منزل بیرون می‌روند لذ ا از تمدید ساعت رای‌گیری در شب استفاده شد و این موضوع قرار نیست در  سراسر کشور اجرایی شود.

وی با بیان اینکه تمدید زمان رای‌گیری تا ساعت ۲ بامداد قرار نیست در سراسر کشور احرایی شود، ادامه داد: هر کدام از استانداران و فرمانداران که به دنبال تمدید هستند موضوع را به وزارت کشور اعلام می‌کنند و وزیر تشخیص می‌دهد که در آن استان و شهرستان می‌توان ساعت را تمدید کرد.

رییس ستاد انتخابات کشور درباره زمان اعلام تایید صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌ شورای نگهبان گفت که فردا اسامی احراز شده را اعلام می‌کند و اگر فردا اسامی اعلام شود وزارت کشور دو روز فرصت دارد اسامی را آگهی کند. وزارت کشور در اولین فرصت نسبت به آگهی اسامی احراز صلاحیت شده‌ها اقدام می‌کند.

عرف همچنین گفت: تعداد شعبه ها از ۶۲ هزار به ۷۲ هزار شعبه افزایش یافت و  ازهمه فرمانداری‌ها خواسته شده حداکثر شعب مورد نیاز را اعلام کنند. مبنا شعب بالای هزار رای بود و در کنار اینها، شعبه جدید ثابت و سیار هم قرار می‌دهیم.  

به گزارش ایرنا، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه نخستین میان دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی، دومین میان‌دوره‌ای مجلس پنجم خبرگان رهبری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر