شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۹۳۸۵
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱

فکرشهر: مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری بوشهر گفت: شهرداری‌های این استان به عنوان  مسئول مستقیم ساماندهی متکدیان در شهرها به وظایف قانونی خود در این زمینه عمل کنند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمد مظفری روز دوشنبه در نشست کارگروه ساماندهی متکدیان استان بوشهر افزود: بر اساس قانون، مسئولیت جمع آوری و ساماندهی متکدیان در سطح شهرها به عنوان وظیفه مداوم شهرداری‌ها باید با نظارت فرمانداران هر شهرستان به صورت روزانه انجام شود.

وی اظهار کرد: حضورمتکدیان حرفه‌ای پدیده نازیبایی است که در سال‌های اخیر بر چهره شهرهای بوشهر اثر گذاشته و بسیاری از شهروندان را آزرده خاطر کرده‌است، بنابراین ضروری است شهرداری‌ها برای مقابله با این پدیده با برنامه‌ریزی عمل کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری بوشهر اضافه کرد: نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی  و تعاون، کار و رفاه اجتماعی  وظیفه دارند در مسیر ساماندهی متکدیان، افراد نیازمند را مورد حمایت قراردهند.

مظفری بیان کرد: راه اندازی مجتمع‌های اردوگاهی نگهداری متکدیان از وظایف شهرداری‌ها در شهرهای بزرگ است و شهرداری بوشهر نیز در این راستا سال ۱۳۹۹ مجتمعی را آماده کرده‌است  که لازم است به صورت فعال در زمینه ساماندهی متکدیان شهر بوشهر برنامه ریزی داشته باشد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی  با اشاره به وجود پدیده کودکان خیابانی در سطح  خیابان‌ها و معابر شهرستان بوشهر گفت: سازمان بهزیستی  با همکاری شهرداری بوشهر باید برنامه مدونی را برای جمع آوری، ساماندهی  و حمایت از این کودکان ارائه کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر