شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۹۵۳۴
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: میزان استفاده شهروندان و اصناف غیر مواد غذایی از ماسک در اردیبهشت‌ماه نسبت به ماه قبل در شهرستان دشتستان کاهش داشته است.

به گزارش فکرشهر از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، ماریا خویش دوست در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان دشتستان افزود: متأسفانه با بررسی و بازدیدهایی که توسط بازرسان بهداشت محیط و تیم‌های گشت مشترک در سطح شهرستان از مراکز تجمعی، معابر عمومی و پاساژها داشته‌اند، نشان دهنده کاهش استفاده شهروندان و اصناف از ماسک بوده است.

خویش دوست اظهار کرد: فاز دوم واکسیناسیون عمومی در شهرستان دشتستان نیز هم‌زمان با سراسر استان بوشهر آغاز شده و افراد ۷۰ سال به بالا در حال انجام واکسیناسیون می‌باشند.

وی تصریح کرد: مراسمات تشییع همچنان در برخی مناطق شلوغ است و این موضوع می‌تواند زنجیره انتقال را گسترش دهد، چنانچه ۲۹ درصد موارد مرگ‌ومیر استان مربوط به دشتستان است.

خویش دوست بیان کرد: از شیوع کرونا در شهرستان تاکنون بیش از ۲۸ هزار نفر تست کرونا انجام داده‌اند و ۹ هزار و ۶۱۳ نفر از این تعداد مثبت شده‌اند و برای ۱۱۸ نفر از هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت شهرستان نمونه‌گیری انجام شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان در خصوص بازدید از مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون بیش از ۵۰ هزار و ۲۷۴ مورد بازدید توسط بازرسان بهداشت محیط انجام‌گرفته که ۳ هزار و ۵۲۸ واحد صنفی به مراجع قضایی معرفی و از این موارد ۳۱۲ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی پلمب شده‌اند.

خویش دوست همچنین گفت: با توجه به وضعیت رنگ‌بندی شهرستان (نارنجی) فقط گروه مشاغل یک و دو می‌توانند فعالیت داشته باشند و در گروه مشاغل ۳، استخرهای شنا، باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی با تعداد ۳۰ نفر و صرفاً نوبت دهی قبلی مجاز به فعالیت هستند و فعالیت پارک‌های سرپوشیده ممنوع است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان به شهروندان توصیه کرد: با توجه با اینکه فاز دوم واکسیناسیون عمومی آغاز شده و افراد ۷۰ سال به بالا در حال انجام واکسیناسیون می‌باشند تا رسیدن به ایمنی جمعی باید همچنان استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را رعایت نماییم تا ضمن حفظ سلامت افراد جامعه، وارد پیک بعدی نشویم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر