پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۹۵۹۱
پنجشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸

فکرشهر: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: تولید برق در استان نسبت به پارسال ثابت بوده، ولی مصرف برق در دوماه ابتدای سال نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۲۲درصد افزایش داشته است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، غلامرضا حشمتی افزود: تولید استان در این روز‌ها حدود ۱۵۰۰ مگاوات است و بیشترین بار مصرفی استان تا کنون ۱۷۰۰ مگاوات بوده است که در تیر و مرداد تا ۲۱۰۰ مگاوات نیز افزایش می‌یابد.

او ادامه داد: نیروگاه‌های اصلی تولید برق استان بوشهر شامل نیروگاه گناوه، عسلویه، اتمی و گازی کنگان و بوشهر هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر افزود: آمار تولیدی برق در استان نسبت به پارسال ثابت بوده، ولی مصرف برق در دوماهه ابتدای سال نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۲۲درصد افزایش داشته است.

حشمتی بیان کرد: افزایش تعداد مشترکین، کاهش بارندگی و افزایش مصرف کشاورزی، گرمای ۱۵ درصدی هوا و تغییرات اقلیم آب و هوایی که منجر به افزایش بار سرمایشی شده است، به کارگیری تجهیزات فرسوده و پر مصرف از سوی مشترکین، وجود ویروس covid-۱۹ که باعث خانه نشینی و افزایش مصرف بخش خانگی شده است و شیوع گسترد استفاده ازدستگاه‌های استخراج غیر مجاز برای تولید رمز ارز را از جمله دلایل افزایش مصرف برق در استان کرد.

او در خصوص طرح برق امید گفت: برق امید از تاریخ آبان سال ۱۳۹۹ در استان بوشهر اجرایی شده و فقط مشترکین خانگی را در بر می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر تعداد مشترکین خانگی استان را بالغ بر ۴۰۰ هزار اشتراک اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد ۱۶۵ هزار مشترک در سال ۱۳۹۹ مشمول طرح برق امید شده‌اند.

حشمتی افزود: از نکات مثبت طرح برق امید می‌توان به این نکته اشاره کرد که هدف اصلی این طرح که اصلاح الگوی مصرف برف در مشترکین خانگی است.

او گفت: در این طرح ضمن آگاهی بخشی به مشترکین با ایجاد مشوق‌های لازم باعث کاهش حدود ۱۰ درصد از سرانه مصرف در بخش خانگی به ویژه در فصل اوج مصرف و افزایش تعداد مشترکین خوش مصرف خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر