پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر:
کد خبر: ۸۹۷۰۰
شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴

فکرشهر: رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: کنگره شهدای دانشجومعلم استان بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش فکرشهر و به نقل از مهر، اکبر مولایی در جمع مسئولان و دانشجو معلمان اظهار داشت: در نشستی که با دانشجومعلمان متولی این کنگره داشتیم بنا بر این شد که این کنگره با یک رویکرد جدید و مبتنی بر اثرگذاری بر جامعه هدف برگزار شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: دلیل این مهم نیز این است که جامعه هدف ما ۱۸۰۰ دانشجو معلمی است که در چند دو، سه سال آینده کار معلمی را آغاز کنند.

مولایی بیان داشت: دانشجو معلمانی که قرار است تربیت فرزندان ما را بر عهده داشته باشند و تربیت و پرورش فرزندان ما بدون استعانت و یاری گرفتن از درس‌هایی که شهدا به ما دادند، میسر نخواهد بود.

وی در ادامه اضافه کرد: بنابراین شاید هدف غایی و نهایی این کنگره اثرگذاری بر ۱۸۰۰ دانشجو معلمی است که آموزه‌ها و آرمان‌های این شهدا و خط آنها را هدف و میثاق خودشان قرار دهند و در این راستا حرکت کنند.

مولایی متذکر شد: در این راه نیاز به یاری و مساعدت همه متولیان حوزه ایثار و شهادت داریم که در این عرصه‌ها سال‌های سال تلاش کردند و از آنها می‌خواهیم که این تجارب گرانسنگ را در اختیار تربیت معلم نیز قرار دهند.

وی تاکید کرد: بی شک اثرگذاری روی همه جوامع هدف بسیار ارزشمند، معنوی و مقدس است؛ اما به عنوان بانیان تربیت معلم در استان فکر می‌کنیم اگر بنا است این اثرگذاری صد چندان شود باید این اثرگذاری روی دانشجو معلمان تحقق یابد.

کنگره شهدای دانشجومعلم استان بوشهر برگزار می‌شود

مولایی ادامه داد: چرا که وقتی این هزار و ۸۰۰ نفر وارد هزار و ۸۰۰ مدرسه شوند، جامعه بسیار گسترده‌ای را پوشش خواهد داد و هر نوع اثرگذاری فرهنگی معنوی بر روی این دانشجو معلمان اثرات متاخری خواهد داشت که فعلاً قابل ارزیابی نیست.

وی افزود: از همه می‌خواهیم که کنگره شهدای تربیت معلم را به عنوان مهمترین کار فرهنگی در حوزه تربیت معلم این استان در دو سال آینده قلمداد کنند و با راهنمایی و مساعدت همه حاضرین در این نشست این کار ارزشمند را انجام دهیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در پایان گفت: دانشگاه فرهنگیان این آمادگی را دارد که این بستر را تا جایی که امکان دارد با رهنمودهای شما آماده کند که بتوانیم کنگره بسیار موفقی را داشته باشیم و ما به دنبال این باشیم که دوباره هم وامدار شهدا باشیم و آموزه‌ای شهدا را در زندگی کاری و روزمره دانشجو معلمان به کار گیریم.

لزوم برگزاری کنگره با کیفیت بالا

مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نیز در این نشست ضمن تقدیر از همه دست اندرکاران این کنگره اظهار داشت: بهترین کار پس از نماز، زنده نگه داشتن و پاسداشت یاد و نام شهدا است.

حجت الاسلام حسین حاجیانی گفت: برنامه ما و دست اندرکاران این کنگره بزرگ باید احیای تحول اصیلی باشد که مقام معظم رهبری در دیدار با تشکل‌های دانشجویی بیان کردند.

حاجیانی تصریح کرد: تحول اصیل باید برای تقویت انقلاب و اصول و خطوط اصلی و نوآوری و ابتکار، و تحول انحرافی، تحول در اصل انقلاب، نفی انقلاب و مفاهیم عنوانی آن و هر چه بیشتر نزدیک تر شدن کشور به هنجارهای جهانی است.

وی در پایان گفت: امیدوارم که این کنگره به بهترین نحو و به خوبی برگزار شود.

پاسداشت شهدای دانشجو

شیخیانی از مسئولان سازمان حفظ آثار دفاع مقدس سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر نیز در این آئین اظهار داشت: فراهم کردن بستری برای پاسداشت شهدای دانشجو اعم از شهدای دانشگاه فرهنگیان و سایر دانشگاه‌ها در قالب برگزاری کنگره شهدای دانشجو خود می‌تواند منشأ برکات بسیاری برای استان ما و تالیفاتی در این زمینه باشد.

شیخیانی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیان داشت: در راستای برگزاری کنگره بزرگ شهدای استان بوشهر در سال ۱۴۰۷ که ابلاغ شده، می‌شود بخش عمده‌ای از آن نیز به شهدای دانشجو معلم برای نخستین بار اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: ما نیز در سازمان حفظ آثار سپاه امام صادق (ع) نیز آماده همکاری با مجموعه دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در برگزاری کنگره شهدای دانشجو معلم استان بوشهر هستیم.

در پایان این نشست نیز نمایندگان دانشجو معلمان دست اندرکار کنگره شهدای دانشجو معلم استان بوشهر ضمن ارائه گزارش در حوزه کاری خود به بیان پیشنهادات و درخواست‌های خود برای هر چه بهتر برگزار کردن این کنگره پرداختند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر