پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: درسال‌های قبل بخشی از آب استان بوشهر و شهرستان دشتستان از کازرون تأمین می‌شد. مقرر شد کماکان آب تخصیصی شهرستان دشتستان از این محل تأمین شود...
کد خبر: ۸۹۷۶۴
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸

فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: درسال‌های قبل بخشی از آب استان بوشهر و شهرستان دشتستان از کازرون تأمین می‌شد. مقرر شد کماکان آب تخصیصی شهرستان دشتستان از این محل تأمین شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، مهرداد ستوده با اشاره به نشست با مسئولان استان فارس در تأمین آب آشامیدنی استان بوشهر از منابع آبی کازرون با قدردانی از همکاری معاون عمرانی استاندار فارس، مسئولان آب منطقه‌ای استان‌های بوشهر و فارس و همراهی فرماندار کازرون گفت: امید می‌رود با همراهی مردم در مدیریت مصرف آب دغدغه تأمین آب در تابستان امسال برطرف شود.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های آب‌شیرین‌کن در نقاط مختلف استان گفت: با تکمیل این طرح‌ها میزان وابستگی آب استان به کازرون به حداقل می‌رسد و امید می‌رود با افزایش طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا در آینده شاهد انتقال آب خلیج‌فارس به مجموعه شهرستان کازرون باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هم از اجرای طرح نکاشت خبر داد و افزود: شرکت آب و فاضلاب استان در قالب طرح نکاشت سه میلیارد تومان به کشاورزان دارای زمین اطراف رودخانه شاهپور شهرستان کازرون استان فارس که از کشت محصول خودداری کرده و سهمیه آب خود را به مردم این استان اختصاص دادند، پرداخت کرده است.

عبدالحمید حمزه‌پور افزود: برهمین اساس آن میزان آبی که برای کشت محصولات مختلف کشاورزی مصرف می‌شد، وارد شبکه آبرسانی استان بوشهر می‌شود که همکاری کشاورزان و مسئولان استان فارس و کازرون قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه اکنون ۲۰ درصد از آب مصرفی استان بوشهر از کازرون تامین می‌شود گفت: کاهش ۵۰ درصدی بارش‌ها در زمستان گذشته و خشکسالی باعث افت کمی و کیفی منابع آبی محلی درون استان و استان‌های همجوار شده‌است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر