پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۹۸۰۴
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۲

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: انتخاب بوشهر به عنوان نخستین پایتخت قرآنی ایران فرصتی برای تغییر در رفتار و گسترش سبک زندگی با بهره‌گیری از سیره این کتاب آسمانی است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالکریم گراوند روز دوشنبه در آیین معرفی بوشهر به عنوان نخستین پایتخت قرآنی بوشهر، اظهار کرد: امیدواریم کسب این عنوان فرصتی برای این استان باشد تا بیش از گذشته در مسیر فرهنگ قرآنی حرکت کند.

وی یادآور شد: تاریخ و پیشینه بوشهر نشان می‌دهد که مبارزه مردم این استان همواره متکی بر دین، قرآن و علمای دینی بوده‌است.

استاندار بوشهر افزود: اجرای برنامه‌های قرآنی این استان در این سال باید به گونه‌ای باشد که به عنوان الگویی برای سایر استان‌ها مطرح شود.

گراوند گفت: این استان در حوزه قرآن از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است که باید در برنامه‌های پایتخت قرآنی کشور مورد استفاده قرار گیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: در سالی که بوشهر نخستین پایتخت قرآنی کشور لقب گرفته است، ۸۰ برنامه قرآنی در قالب شورای مشورتی، ۱۰ کمیته کاری و ۴۰ کارگروه پیوست و ۳۵ طرح ابتکاری اجرا می‌شود که بخش‌هایی از آن از هم اکنون آغاز شده‌است.

فاطمه کرمپور افزود: با توجه به منویات مقام معظم رهبری، حوزه حفظ قرآن کریم، توسعه سبک زندگی قرآنی و پیوند ناگسستنی قرآن و عترت (ع) در اولویت در اجرای این برنامه‌ها قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر عنوان کرد: اینکه امسال به نام نخستین سالگرد شهدای قرانی کشور مزین شده‌است، زیرا هرچه امروز داریم از برکت خون شهدا است.

وی یادآور شد: پس از تشکیل دبیرخانه بوشهر پایتخت قرآنی ایران ۱۴۰۰ در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همزمان با آن کمیته برنامه ریزی، پیش نویس برنامه اجرایی استان بوشهر در این سال بر اساس راهبردها و سیاست‌های  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، سند راهبردی قرآنی ۱۴۱۴ استان، منشور قرآنی کشور، مصوبات شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی کشور و مشورت با فرهیختگان قرآنی این استان تدوین شد.

کرمپور اضافه کرد: پس از کسب نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نسخه نهایی برنامه اجرایی بوشهر به عنوان نخستین پایتخت قرآنی ایران ۱۴۰۰ تدوین شد تا این استان الهام بخش مرجعیت قرآن ایران اسلامی در سال جاری باشد.

معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۹۹ سه گانه پایتخت‌های دینی را در کشور طراحی کرد که براین اساس کاشان به عنوان پایتخت نهج البلاغه، یزد پایتخت صحیفه سجادیه و بوشهر به عنوان نخستین پایتخت قرآنی کشور انتخاب شدند.

آیین رسمی معرفی بوشهر به عنوان نخستین پایتخت قرآنی کشور در سال ۱۴۰۰ روز دوشنبه ۱۰ خردادماه با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حضور معاون قرآن و عترت این وزارتخانه در بوشهر برگزار شد.   

در برنامه بوشهر نخستین پایتخت قرآنی ۱۴۰۰، ۸۰ برنامه قرآنی و ۳۵ طرح ابتکاری حوزه قرآن اجرا خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر