جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان:
فکرشهر: مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان در جلسه ستاد ثبت نام این شهرستان گفت: ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی جدید به صورت غیرحضوری و در سامانه پادا انجام می‌شود...
کد خبر: ۸۹۸۵۹
سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵

فکرشهر: مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان در جلسه ستاد ثبت نام این شهرستان گفت: ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی جدید به صورت غیرحضوری و در سامانه پادا انجام می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان دشتستان، سهراب باقری با اشاره به آغاز ثبت نام ۳۵۰۰ دانش آموز پایه اول ابتدایی و ۲۵۰۰ نوآموز پیش دبستانی از اول خردادماه گفت: ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی جدید به صورت غیرحضوری و در سامانه پادا انجام می‌شود.

وی پیش ثبت‌نام پایه‌های اول دبستان را از اول خردادماه و از طریق سامانه‌های پادا و سیدا دانست و گفت: خانواده ها می بایست از طریق نشانی اینترنتی pada.medu.ir بر اساس محدوده جغرافیایی محل سکونت خود ، نسبت به پیش ثبت نام اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: پس از تایید ثبت نام دانش آموزان توسط مدیران مدارس و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان، دانش آموزان جهت تکمیل فرآیند ثبت نام و تحویل مدارک باید طبق تاریخ های اعلام شده به مدارس مراجعه و ثبت نام خود را تکمیل کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان افزود: ثبت نام دانش آموزان پس از نوبت گیری مدارس و مراجعه به پایگاه های سنجش سلامت و انجام غربالگیری، قطعی می شود‌.

باقری با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش تلاش دارد در روندهای کاری خود خللی ایجاد نشود و طبق برنامه زمانی سال‌های گذشته ثبت‌نام‌ها انجام خواهد شد، گفت: با همکاری با دفتر فناوری و ارتباطات، امسال با سهولت بیشتری فرایند ثبت‌نام دانش آموزان و نوآموزان انجام می پذیرد.

وی بیان داشت: با توجه به ماهیت داوطلبانه بودن هر گونه مشارکت در تأمین هزینه‌های مدرسه، دریافت هر گونه وجه در مدارس دولتی ممنوع است و در مدارس غیردولتی نیز دریافت‌ها باید مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی انجام بپذیرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان گفت: ثبت‌نام کودکان لازم التعلیم حتی اگر شناسنامه نداشته باشند در مدارس الزامی است و همه کودکان فاقد شناسنامه و اوراق هویتی، می‌توانند با مراجعه به فرمانداری‌ها، براساس خوداظهاری، کارت حمایت تحصیلی دریافت کنند.

باقری ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی را تابع دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: بر اساس شیوه نامه مدارک معتبر جهت ثبت نام دانش آموزان اتباع باید گذرنامه دارای پروانه اقامت معتبر، کارت هویت ۱۲-۱۳  ویژه اتباع خارجی (صادره از اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور)، کارت‌های آمایش ۱۵- ۱۴، برگ تردد بین‌شهری (معادل کارت آمایش)، دفترچه پناهندگی معتبر صادره از ناجا، دفترچه اقامت معتبر صادره از ناجا و دارندگان مدرک اقامتی ویژه (صادره از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور) باشد.

وی در خصوص ثبت نام کتب درسی هم گفت: ثبت نام کتب درسی دانش آموزان پایه اول ابتدایی به صورت اینترنتی از ۶ تیر تا ۹ شهریور و از طریق سامانه http://www.irtextbook.ir  انجام خواهد شد؛ لذا مدیران مدارس موظفند که  ثبت سفارش کتب درسی دانش آموزان را چه به صورت انفرادی و چه به صورت گروهی پیگیری کنند‌.

نظرات بینندگان
فاطمه شجاعی
|
-
|
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۴
​​چگونه در ثامانه ثبت نام کنیم
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر