سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در اوایل هفته آینده دمای هوا اوایل هفته آینده در برخی نقاط به ۵۰ درجه سانتیگراد خواهد رسید که در این ارتباط نسبت به گرمازدگی هشدار داده می‌شود...
کد خبر: ۸۹۹۸۸
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۴

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در اوایل هفته آینده دمای هوا اوایل هفته آینده در برخی نقاط به ۵۰ درجه سانتیگراد خواهد رسید که در این ارتباط نسبت به گرمازدگی هشدار داده می‌شود.

به گزارش فکرشهر، محمدرضا انصاری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با فعال شدن موج جدید گرما یکشنبه و دوشنبه هفته آینده دمای هوا در برخی مناطق غیر ساحلی (بخش‌هایی از دشتستان، دشتی، تنگستان و دیلم) به ۵۰ درجه خواهد رسید.

وی بیان کرد: با این وضعیت توصیه می‌شود تدابیر لازم  برای صرفه جویی در مصرف آب و برق در استان بوشهر اندیشیده شود.

انصاری ادامه داد: مردم نیز در این دو روز برای جلوگیری از گرمازدگی از تردد در ساعت‌های گرم بپرهیزند.

وی اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز و فردا در برخی ساعت‌ها در فراساحل به سبب افزایش وزش باد، تا حدودی دریا مواج خواهد شد.

انصاری بیان کرد: دوباره با تقویت جریان‌های شمال غربی از شنبه تا اواسط هفته آینده ارتفاع موج، بویژه در قسمت شمالی خلیج فارس افزایش خواهد یافت. 

وی افزود: در ۲۴ ساعت آینده آسمان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، در ساعت‌هایی همراه با وزش باد و احتمال گرد و خاک و در برخی نقاط با مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

انصاری بیان کرد: در مدت یاد شده جهت وزش باد هم بیشتر شمال غربی تا شمال با سرعت ۱۰ تا ۳۲ در برخی ساعت‌ها تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و روی دریا گاهی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج در سواحل استان بوشهر ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر، و در ساعت‌هایی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۵:۲۳ دقیقه بامداد، جزر اول  ۱۰:۱۶، مد دوم ۱۵:۱۱ وجزر دوم ۲۲:۳۹ خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر