پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۹۰۰۳۱
جمعه ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۶

فکرشهر: بیمارستانی ۷ طبقه در یوسف آباد تهران طعمه آتش شد که در این حادثه ده‌ها بیمار توسط آتش نشانان نجات یافتند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت:‌ ساعت ۲۳:۴۸ شب گذشته حادثه آتش سوزی بیمارستانی در خیابان بیست و سوم یوسف آباد به سامانه ۱۲۵ اعلام و با توجه به حساسیت موضوع ماموران ۴ ایستگاه آتش نشانی به همراه خودرو حامل تجهیزات تنفسی و تشک نجات به محل حادثه اعزام شدند.

سید جلال ملکی افزود: محل حادثه در بیمارستان ۷ طبقه که ۳ طبقه زیرزمین داشت روی داده بود که آتش در طبقه منفی یک و در قسمت رادیولوژی بیمارستان فاطمه زهرا (س) به وسعت ۲۰ متر روی داده بود.

وی با بیان اینکه بر اثر این آتش سوزی سقف های کاذب، سیم کشی ها و سایر لوازم محل دچار آتش سوزی شده بود، گفت: دود بسیار غلیظی طبقات این بیمارستان را فرا گرفته بود و تعداد زیادی از بیماران در شرایط نا ایمن قرار داشتند که آتش نشانان همزمان با خاموش کردن آتش با کمک کادر درمانی بیمارستان وارد عملیات نجات شدند و ده‌ها بیمار را از این محل خارج کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران ادامه داد: تعدادی از بیماران نیز که از شرایط جسمانی مناسبی برخوردار نبودند به وسیله تخت و ویلچر از محل خارج شدند.

به گفته وی، در مجاورت محل آتش سوزی بیمارستانی وجود داشت که تعدادی از بیمارانی که نیاز به خدمات درمانی داشتند به این مرکز درمانی منتقل شدند.

ملکی خاطرنشان کرد: این حادثه تلفات جانی نداشت و با توجه به اینکه آتش نشانان خسته که تازه عملیات پالایشگاه تهران را به اتمام رسانده بودند با تلاش های چندین ساعته تا ساعت ۲ بامداد به این عملیات پایان دادند.

وی تاکید کرد: حدود ۴۰۰ ساختمان نا ایمن تهران مربوط به مراکز درمانی است که باید نسبت به ایمن سازی این مراکز تجمعی و حساس اقدام جدی انجام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر