جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۰۱۷۲
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲

فکرشهر: مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان بوشهر گفت: این صندوق قرار است امسال یک میلیون و ۴۰۰ هزار سرپرست خانوار را زیر پوشش قرار دهد که سهم این استان از این جمعیت سه هزار خانوار است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، کیانوش کازرونی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۳۸۶ سرپرست خانوار روستایی زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار گرفته است و تلاش می‌شود تا پایان سال سهمیه پیش بینی شده محقق شود.

وی اضافه کرد: جمعیت مشمول صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در استان بوشهر ۶۰ هزار خانوار تعیین شده که از این جمعیت تاکنون ۲۳ هزار سرپرست خانوار معادل ۳۸.۴ درصد زیر پوشش قرار گرفته‌اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان بوشهر بیان کرد: همچنان ۳۷هزار خانوار روستایی در استان بوشهر فاقد پوشش بیمه‌ای هستند که با توجه به اینکه در روستاها دهیاری‌ها متولی اطلاع رسانی به شمار می‌روند انتظار می‌رود در زمینه جذب روستائیان به این صندوق پای کار آیند و از بودجه‌ و فرصتی که در اختیار استان قرار دارد استفاده کنند تا هیچ روستایی بدون بیمه نباشد.

کازرونی اضافه کرد: ضریب نفوذ بیمه ای در استان بوشهر ۳۶تا ۳۷ درصد است این درحالی است که میانگین کشوری ۴۰ درصد اعلام شده و این استان از نظر تعداد افراد زیر پوشش رتبه ۱۴ کشور را به خود اختصاص داده‌است.

وی یادآور شد: شهرستان‌های دشتستان، دشتی، تنگستان، گناوه و بوشهر به ترتیب بیشترین جمعیت زیر پوشش بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر را در استان دارند و شهرستان‌های کنگان، جم، دیلم، عسلویه و دیر نیز به دلیل صنعتی بودن بیشتر از خدمات تامین اجتماعی و کمتر از خدمات این صندوق استفاده می‌کنند.

کازرونی ادامه داد: باتوجه به اینکه برخی از این خانوارها توان پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی خود ندارند، تلاش می‌شود از طریق طرح نهضت توسعه اجتماعی از خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر این استان برخوردار شوند.

وی یادآور شد: در زمان حاضر ۵۷۶ نفر مستمری بگیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان بوشهر هستند که با توجه به همسان سازی حقوق بازنشستگان بیش از ۵۰ درصد به حقوق آنها اضافه شده‌است.

کازرونی اضافه کرد: با توجه به اینکه ماهیت بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اختیاری است و ساکنان روستاها، عشایر و کشاورزان نیز کارفرما ندارند و برای خود کار می‌کنند باید تلاش کرد زمینه جذب آنان به این نوع بیمه فراهم شود.

وی یادآور شد: فرهنگ‌سازی لازم برای جذب هر چه بیشتر خانوارهای روستایی به بیمه اجتماعی کشاورزی ضرری است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان بوشهر گفت: روستائیان، کشاورزان و عشایر ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند با مراجعه به ۲۴ کارگزاری فعال شامل دفاتر پیشخوان یا تعاونی‌های تولیدی روستاها خود را بیمه کنند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

کازرونی اظهار کرد: سهم ۲ برابری دولت در پرداخت حق بیمه و امکان انتقال سوابق بیمه‌ای فرد بیمه شده به سایر صندوق‌ها از مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر