جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۰۲۱۴
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴

فکرشهر: فرمانده انتظامی شهرستان بوشهر گفت: حدود ۱۰۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) که به صورت غیرقانونی در حال فعالیت بود در این شهرستان کشف شد.

به گزارش فکرشهر از پلیس، سرهنگ ابراهیم عرب زاده بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در یک کارگاه صنعتی تعطیل شده در بوشهر، ماموران پس از اطمینان از صحت خبر با هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی هماهنگ و غافلگیرانه در محل حاضر شده و توانستند حدود ۱۰۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال یا ماینر را که از برق شهری به صورت غیرمجاز استفاده می‌کردند، کشف کنند.
 
وی  با اشاره به اینکه ارزش این دستگاه‌ها، یک میلیارد تومان برآورد شده است ادامه داد: در این عملیات سه دستگاه کولر گازی بزرگ ایستاده و ۳۰ دستگاه فن خنک کننده نیز کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بوشهر با اشاره به موارد تخلف متهمان گفت: این افراد ضمن اینکه مجوز لازم را از سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت توزیع نیروی برق دریافت نکرده‌اند به علت اینکه دستگاه‌ها به صورت قاچاق وارد شده به عنوان مخلان نظام اقتصادی به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.
 
سرهنگ عرب زاده ادامه داد: همچنین این افراد به علت مصرف بی رویه برق و ایجاد خاموشی برای مردم با آن‌ها برخورد شدید قانونی خواهد شد.
 
وی از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر