پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رئیس هیات کوهنوردی خارگ در گفت و گو با «فکرشهر»
فکرشهر ـ مصطفی منفرد: رئیس هیات کوهنوردی خارگ گفت: در یک برنامه ریزی مدون و از پیش تعین شده یک ماهه، آماده سازی لازم برای صعود به قله ۴۳۷۵ متری «خلنو» که بام استان تهران محسوب می شود، انجام شد...
کد خبر: ۹۰۲۱۸
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲

فکرشهر ـ مصطفی منفرد: رئیس هیات کوهنوردی خارگ گفت: در یک برنامه ریزی مدون و از پیش تعین شده یک ماهه، آماده سازی لازم برای صعود به قله ۴۳۷۵ متری «خلنو» که بام استان تهران محسوب می شود، انجام شد.

محمدرضا دشتی زاده در گفت وگو با «فکرشهر» اظهار داشت: افزود: با توجه به شرایط خاص جغرافیایی جزیره خارگ که در ارتفاع منفی از سطح دریای آزاد قرار دارد، تحولات جسمانی کوهنوردان خارگی در هنگام صعود به قله های مرتفع بسیار عمیق تر از دیگر کوهنوردان است و نیازمند تلاش و کوشش همچنین تحمل سختی های دوچندان است.

رئیس هیات کوهنوردی خارگ تصریح کرد: درجزیره خارگ بستر مناسبی برای ورزش کوهنوردی و انجام تمرینات وجود ندارد، و ما توانستیم با جایگزین نمودن فعل خواستن و اعتقاد راسخ به قابلیت های ورزشکاران خارگی همچنین بروز توانمندی‌های آنها، نام این جزیره مقاوم و راهبردی را در این ورزش بر سر زبان ها جاری سازیم.

وی گفت: برنامه ۱۴۰۰ هیات کوهنوردی خارگ که شامل برنامه های زیست محیطی، همگانی، سنگ نوردی، تمرینات، جمعه های تندرستی، صعود به قله ها، طبیعت گردی، غار نوردی، دره نوردی، آموزشی و گام اصلی امسال که  تربیت مربی از کوهنوردان خارگی است، تدوین شده که در فرصت مناسب اطلاع رسانی خواهد شد.

دشتی زاده در پایان یادآور شد: در جزیره خارگ استعداد های نهفته و بالقوه ای در همه رشته های ورزشی وجود دارد که می طلبد با ایجاد زمینه مناسب برای جوانان و حمایت مادی و معنوی از آنها به رشد و شکوفایی آنها کمک کرد و شایسته است همه زحمت کشان در این زمینه تلاش کنند تا روح بزرگ ورزش که از قدرت بالایی برخوردار است بتواند در رشد و پیشرفت زندگی انسان ها نقش آفرین باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر