جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: دبیر ستاد انتخابات بوشهر گفت: ۲۲ نفر از داوطلبان انتخابات شورای شهر و ۴۲ نفر از داوطلبان روستایی و تیره‌های عشایری که نسبت به رد صلاحیتشان اعتراض داشتند، صلاحیتشان تایید شد...
کد خبر: ۹۰۲۱۹
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹

فکرشهر: دبیر ستاد انتخابات بوشهر گفت: ۲۲ نفر از داوطلبان انتخابات شورای شهر و ۴۲ نفر از داوطلبان روستایی و تیره‌های عشایری که نسبت به رد صلاحیتشان اعتراض داشتند، صلاحیتشان تایید شد.

به گزارش «فکرشهر» از استانداری بوشهر، خسرو دهقانی بیان کرد: آخرین مرحله رسیدگی به صلاحیت‌های داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و تیره‌های عشایری انجام شد و رسیدگی به اعتراض بیش از ۱۷۰ نفر از کسانی که صلاحیتشان در هیات‌های نظارت شهرستان‌ها و استان رد شده بود در هیات مرکزی نظارت مجلس شورای اسلامی به پایان رسید.
 
وی ادامه داد: بر این اساس در حالی که بیش از ۷۰ داوطلب انتخابات شورا‌های شهر استان بوشهر از رد صلاحیتشان شکایت کرده بودند، ۲۲ نفر صلاحیت‌شان تایید شد. همچنین ۹ نفر از افرادی که در مراحل قبل در هیات نظارت شهرستان و استان تایید صلاحیت شده بودند از سوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات رد صلاحیت شدند که تعدادی از آنان از اعضای فعلی شورا‌ها هستند.
 
دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر افزود: در شورا‌های روستایی نیز آخرین مرحله بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات نظارت شهرستان‌ها انجام گرفت و به شکایت بیش از ۱۰۰ نفر که صلاحیتشان در هیات‌های اجرایی و نظارت بخش تایید نشده بود رسیدگی و ۴۲ نفر به عرصه رقابت بازگشتند.
 
وی عنوان کرد: از امروز تا پس فردا یعنی از هفدهم تا نوزدهم خرداد، اسامی نامزد‌های انتخابات شور‌اهای اسلامی شهر و روستا و تیره‌های عشایری از سوی فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها منتشر می‌شود و مردم اطلاع خواهند یافت.
 
دهقانی گفت: تبلیغات نامزد‌های شورا‌ها از پنج‌شنبه ۲۰ خرداد آغاز می‌شود و تا ۷ صبح ۲۷ خرداد یعنی ۲۴ ساعت قبل از انتخابات ادامه خواهد یافت.
 
وی همچنین تاکید کرد: با مصادیق تبلیغات پیش از بازه زمانی تعیین شده در تقویم انتخابات برخورد خواهد شد و هیات نظارت، بازرسی و ستاد پیشگیری از تخلفات این موارد را رصد می‌کنند.
 
دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر همچنین تاکید کرد که مسئولان ستاد انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری در استان و شهرستان‌ها باید به استانداری و فرمانداری‌ها معرفی شود و گرنه فعالیتشان وجاهت قانونی ندارد و فرمانداری‌ها طبق قانون در روز اخذ رای اجازه ندارند نمایندگانشان را در صندوق‌ها چینش کنند.
 
وی گفت: این ستاد‌ها هر گونه برنامه سخنرانی و تجمع هم می‌خواهند برگزار کنند باید با فرمانداری‌ها هماهنگ کنند، زیرا هماهنگ نشدن با فرمانداری تخطی از دستورالعمل مدیریت مبارزه با کرونا به شمار می‌رود و تخلف انتخاباتی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر