جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۰۲۶۹
سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۸

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: کسب نخستین پایتختی قرآن کشور برای شهر بوشهر نباید به عنوان و برگزاری جلسات محدود شود بلکه باید به گسترش عمیق مفاهیم و آموزه‌های این کتاب آسمانی در جامعه بیانجامد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری روز سه‌شنبه در نشست ویدئوکنفرانسی دست اندرکاران پایتخت قرآنی استان بوشهر با رئیس ستاد اقامه نماز کشور اظهار کرد: برگزاری جلسه‌هایی که با محوریت قرآن و برنامه‌ریزی در این زمینه برگزار می‌شود باید به عمل بر اساس قرآن و ترویج سبک زندگی قرآنی منجرشود.

وی تاکید کرد: علاوه برگسترش تبلیغات قرآنی، لازم است فعالیت مسئولان و مدیران استان بوشهر نیز بر پایه موازین قرآنی برنامه‌ریزی و استوار شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: زندگی مردم بوشهر از دیرباز بر پایه مکتب وحیانی و اهل بیت شکل گرفته است و در دهه اخیر با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مانند تنظیم سند چشم‌انداز و اجرای پیوست‌های قرآنی در استان بوشهر، توجه‌ها را به جایگاه برجسته قرآنی بوشهر جلب کرد و مورد تفقد شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور قرار داد.

صفایی بوشهری با اشاره به بزرگان استان بوشهر در زمینه تفسیر قرآن کریم از دیرباز تاکنون، اضافه کرد: فعالیت‌ها و اقدامات قرآنی عموم مردم بوشهر در عرصه‌های قرائت، فهم و زندگی سابقه‌ای دیرینه و چند صد ساله دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، برگزاری جلسات خانگی و محافل عمومی قرآنی نشان دهنده عمومیت و فراگیری قرائت قرآن در بوشهر است.

بوشهر در سال ۱۴۰۰ از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان نخستین پایتخت قرآنی کشور برگزیده شده‌است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر