جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۰۳۰۷
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵

فکرشهر:  ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر از صدور مجوز رویه گمرکی ترانزیت خارجی برای گمرک دیر از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش فکرشهر از مهر، بهروز قره بیگی صبح چهارشنبه در دومین جلسه شورای هماهنگی مدیران استانی وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان بوشهر اظهار داشت: رویه ترانزیت خارجی در گمرک مربوط به کالاهایی است که از مبدأیی در خارج از کشور به مقصدی در خارج از کشور می‌رود و صرفاً از خاک کشور ثالث عبور می‌کند.

وی افزود: با توجه به افزایش حجم صادرات و ترانزیت از بندر دیر درگذشته مجوز رویه گمرکی کارنه تیر برای این بندر صادر شده بود که با درخواست فعالین اقتصادی و افزایش حجم ترانزیت کالا با پیگیری این ستاد مجوز رویه گمرکی ترانزیت خارجی نیز برای این بندر صادر شده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: اخذ این مجوز علاوه بر ارزآوری و تسهیل در تجارت و بازرگانی موجبات کاهش هزینه‌ها و توسعه اشتغال پایدار و همچنین رونق تولید در این منطقه را فراهم خواهد کرد.

قره بیگی بابیان اینکه متقاضیان ترانزیت خارجی از این پس نیازی نیست به گمرک بوشهر مراجعه کنند، گفت: فعالین اقتصادی و متقاضیان ترانزیت خارجی می‌توانند از هر مرز ورودی کشور به صورت مستقیم نسبت به ترانزیت کالای خود از طریق گمرک بندر دیر اقدام نمایند.

وی یادآور شد: عمده کالاهای ترانزیت خارجی مورد درخواست به گمرک دیر از سوی کشورهای آسیای میانه، کشورهای اروپایی و کشور ترکیه است که عمدتاً به مقصد کشورهای حوزه خلیج‌فارس ترانزیت می‌شوند.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر خاطرنشان کرد: در کنار تلاش این ستاد جهت اخذ مجوز ترانزیت خارجی به بندر دیر، تجهیز زیرساخت‌های ارتباطی و نیروی انسانی موردنیاز در گمرک دیر نیز در نظر گرفته شده است.

قره بیگی اضافه کرد: همچنین با چشم‌اندازی که برای بندر دیر پیش‌بینی‌شده است پیگیر مجوز انبار اختصاصی تحت کلید گمرک و رویه گمرکی کران بری برای این بندر هستیم که امید می‌رود پس از طی مراحل مطالعات تخصصی مجوز آنها نیز صادر شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر